Ervaring ouders die conflict hebben met gastouder/bureau

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door DLight, 10 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    Ik zou graag jullie ervaring willen hebben wanneer jullie een conflict hebben gehad met de gastouder of het bureau.
    Ivm privacy kan ik niet toelichten waar het over gaat. Maar wij kunnen zowel bij de gastouder of het bureau niet terecht met het probleem.
    Hoe lang na het conflict hebben jullie hulp via bijv. klachtencommissie of rechtsbijstand ingeschakeld?

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Dan ga je toch gewoon naar een ander gastouder of gob? Ik zou geen energie steken in klachtencommissies of rechtsbijstand. Wij zijn bv dol op onze gastouder maar het gob is afschuwelijk. Daar hebben we nu dus mee afgesproken dat we helemaal geen communicatie meer met ze willen hebben, de contracten en afspraken lopen allemaal via de gastouder en wij geven ze tandenknarsend nog steeds geld omdat de belastingdienst nu eenmaal vindt dat opvang via een gob gaat en onze gastouder niet zo maar weg mag bij het gob. Maar ik maak er geen halszaak van zo lang ze me met rust laten.

3. misa

misa Niet meer actief

Ik weet ook niet hoe groots dit is en waar het over gaat, maar ik zou ook naar een ander bureau gaan.

Mocht het met de gastouder wel klikken, kunnen jullie ook samen naar een ander bureau gaan.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Misschien kun je me pb'en dat ik wat beter advies kan geven?

5. Kajsa

Kajsa Actief lid

15 apr 2014
    119
    0
    0
    #5 Kajsa, 1 okt 2014
    Laatst bewerkt: 1 okt 2014
    Wij verzoeken tegenwoordig (dringend) aan een nieuwe gastouder of ze zich wil aansluiten bij het gastouderbureau wat wij willen. Wij betalen uiteindelijk de hele bende, dus de ouder beslist het gastouderbureau vind ik. Het is voor een gastouder een kleine moeite om zich bij een tweede gob aan te sluiten. Enkel papierwerk en een introductie gesprek met de gob. Als ze dit niet zou willen, dan zou ik hier wel heel erg moeilijk over doen en wellicht niet met haar in zee gaan.

Ik ben heel streng voor een gob en ik wil dat ze professioneel zijn en ons ontzorgen. Ontzorgen: geen (onnodige) gesprekken, gemakkelijke automatisch betaling, gemakkelijke uren controle, etc. Betaal ze niet voor niets. Als het tussen mij en de gob niet klikt, dan ben ik echt weg bij deze gob. Het kost echt veel geld, en ze hoeven er heeel weinig voor te doen (vooral incasseren).

Wij hebben een gob gehad die bestond uit een huismoeder die niet kon rekenen. Daar was ik dus snel klaar mee. Daarna overgestapt naar andere gob en onze gastouder ging met ons mee. Deze gastouder heeft nu twee of drie gob's waar ze bij ingeschreven staat. Er is geen beperking volgens mij. Mocht er een gob zijn die eist dat ze de enige zijn waar de gastouder bij aangesloten moet zijn, dan vind ik die eis echt belachelijk. De meeste gob doen dit niet, volgens mij.

We hebben ook problemen gehad met onze laatste gastouder, maar toen heb ik het contract laten ontbinden. Als het niet klikt, dan scheiden de wegen zich.

Deel Deze Pagina