bij laatste onderzoek (35W) vroeg ik hoe groot ze al was en gynaecoloog zei 53cm maar dat kan toch niet, is toch veel te groot. Ik hoop dat hij bedoelde dat ze 53cm zal zijn als ze geboren wordt en niet bij 35 weken. dijbeentje was toen 7.37 cm vandaar mijn vraag...
Hier hebben ze bij 20 en bij 35 wk de lengte gemeten aan de hand van zijn dijbeentje. Ze vergelijken dit weer met het hoofd als een soort van extra zekerheid.
Zoals je het schrijft is dat op dat moment...maar ik ga ook maar uit dat ze het anders hebben bedoeld...
Ps, het blijft natuurlijk een schatting. Elke mm die ze ernaast klikken scheelt in lengte natuurlijk.
Echo is nooit 100%. Ze meten t dijbeenbotje, hoofdje, buikje en vanuit daar geeft t apparaat een gemiddelde aan volgens mij. Ik heb bij mn tweede diverse screenings gehad ivm een groeiachterstand.
Ja dat hebben ze bij mij ook allemaal opgemeten, maar daardoor, zei hij tenminste, kon hij niet de lengte van het kindje zien maar wel het gewicht en of alle dingetjes die die opgemeten had pastte bij de zwangerschapsduur..
Ja, is het niet zo dat lengte, gewicht en zwangerschapsduur voor een gyn (of iemand anders die de echo maakt) in 1 zucht worden genoemd? Geen idee hoor, wij krijgen toen een schatting van lengte en gewicht mee naar huis.
ik zal eens vragen hoe groot onze kleine is bij 26 weken dan meot ik voor echo bij echo bureau bij de 20 weken echo hebben ze ook niet gezegd hoe groot en hoe zwaar het kindje toen was en bij vele lees ik dat dfan ook weer wel wel hebben ze alles opgemeten maar niet opgeschreven de geschatte lengte en gewicht
Hmm ja dunno.. als iemand weet hoe je het aan de hand van hoofdomtrek,dijbeenlengte & buikomtrek kan weten zou ik dat graag horen Ik heb die lengtes namelijk wel.. zat precies op het gemiddelde van mijn zwangerschapsduur, maar hoe zwaar en lang dat nou is..?
Ach, over 9 wk weet je het zeker *begint de nieuwsgierigheid toe te slaan?* Bij de laatste echo (ivm weinig leven voelen) hebben we beide alsnog ons best gedaan om het geslacht te spotten...hoe nieuwsgierig (dat lukt je namelijk nooit als het kindje al zo groot is ). Succes!
Volgens mij kunnen ze de lengte helemaal niet opmeten, tenminste iedere keer als ik het vroeg bij de echo zeiden ze dat het niet ging. Ze doen doormiddel van het dijbeentje en de buik en het hoofd een schatting in het gewicht maken volgens mij, zoals ik het heb begrepen. Ze kunnen de lengte niet meten omdat het kindje krom ligt... Ze geven gewoon een chatting volgens het schema, ik had laats bij de verloskundige gevraagd of ze kon voelen ongeveer of ik een groot of klein kindje kreeg aangezien ik geen echo`s meer krijg en toen zei ze bij 40 weken zal za 3500 gram zijn? Ben eens benieuwd...
Cindy zo zeiden ze het bij mij dus ook.. maar of er dan misschien toch een formule is om te kijken hoe groot die is weet ik niet? En jaaa nog maar eventjes volhouden.. en de nieuwsgierigheid begint ECHT toe te slaan.. ben ZO benieuwd hoe die eruit ziet, hoe die voelt, ruikt gewoon hoe die is