wie nog meer GEEN pretecho?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door princesje83, 6 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    iedereen vroeg maar aan me, ga je nog een pretechop laten maken? zo'n leuke 3d echo ofzo!?
    euhmmm neej.... heb ik helemaal geen behoefte aan?! Tuurlijk ben ik nieuwsgierig naar ons kleintje, maar we zien het wel aan het einde van de rit hoor! ik vind zo'n 3d echo best mooi om te zien, maar van mij hoeft het niet.
    hebben jullie dit ook, het lijkt af en toe wel of ik de enige ben die geen pretecho laat maken?

2. Nijntje1978

Nijntje1978 Actief lid

19 mei 2008
    205
    0
    0
    Brabant
    Je bent niet de enige hoor, wij hebben het ook niet gedaan. Wel de 20-weken echo om te kijken of alles goed was en verder houden we het ook een verrassing tot het kindje er is. Door omstandigheden heb ik nog 2 keer een echo bij de gyn, maandag a.s. de laatste. Maar geen pretecho, hadden wij ook geen behoefte aan.

3. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ehm...... een beetje ;)

tot ruim 33 weken wilde ik niet, vond het onzin, was er 'bijna'. toen kreeg ik opeens de kriebels en wilde toch nog haha. omdat er een afspraak was afgezegd konden we nog snel terecht en aangezien Sven in stuit lag hadden we een super echo. nu doen we bij deze zelfs 2, vind het een heel aparte ervaring, waar ik van te voren geen vooorstelling van had.

maar snap je insteek absoluut hoor, ik vond het ook maar overbodig, dus denk niet dat je de enige bent. (daarbij moet je er de financieen ook maar net voor hebben, het kost toch weer wat. )

4. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    wij doen het ook niet.
    dit is nu mijn derde en bij alle3 niet gedaan, hoewel ik het wel heel mooi vind om te zien.
    maar bij de 2e en deze krijg ik toch al elke controle een echo, dus dat is goed voor mij. we hebben dit ook op dvd, dus een extra pretecho hoeft niet.

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wij hebben dat ook niet gedaan hoor ;)

6. Mamma1984

Mamma1984 Niet meer actief

Wij hebben ook geen pretecho laten maken. We vonden het ook niet zo nodig en daarnaast vind ik het best duur om zo'n echo te laten maken. Geef dat geld liever uit aan babyspul!

7. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Wij gaan het wel doen...

1 omdat ik gewoon TE nieuwsgierig ben om 40 weken te wachten :)
    2 omdat ik het wel leuk vind voor onze kleine voor later.

Het had mij geweldig geleken om nu te kunnen zien hoe ik eruit zag in mn moeders buik.

Ik geef je wel gelijk dat de kosten aan de hoge kant zitten...hier kan je idd veel andere leuke dingen voor kopen

8. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik vond het zo mooi en ontroerend ben blij dat ik mijn meisje heb mogen bekijken

9. mickey80

mickey80 Actief lid

24 aug 2008
    359
    1
    18
    hoi, ik doe het ook niet maar merk nu wel dat ik wel erg nieuwsgierig begin te worden. Ik had met 6,11 en 20 weken een echo en nu is het zo lang niks....... :confused:
    Ik begin zelfs te twijfelen of ze het geslacht de vorige keer wel goed hebben gezien :) haha...

10. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    het kost inderdaad wel wat, aan de andere kant, wij hebben 140 euro betaald voor 2 echo's en mochten na de 16 weken zelfs gratis terug komen, omdat de kleine zich zo verstopt had gehouden. dus eigenlijk 3 echo's in totaal. en dat terwijl mijn 3 buisjes bloed en de 2 minuten nekplooimeting voor de combinatietest me 132 euro hebben gekost ;) dus sja....

maar je moet het maar net hebben, het blijven forse bedragen als je het niet even op de plank hebt liggen. de pretecho's zijn mijn mans en mijn verjaardagscadeaus voor elkaar, ook weer opgelost hihi

11. Mariannerw

28 aug 2008
    35
    0
    0
    Ik heb er geen behoefte aan. Laten we eerlijk zijn, zo mooi zijn ze op dit moment nog niet...

12. Niet meer actief

Nou, om eerlijk te zijn vind ik ons kindje op mijn 3d foto écht prachtig..

13. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Wij doen het ook niet,ten eerste vind ik het erg prijzig en ten tweede heb ik net de 20 weken echo gehad,en heb daar super van genoten :D

14. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Wij hebben het ook niet gedaan en ook geen spijt van, ook van de 20-weken-echo hebben we geen foto's. Ik mis het ook niet, we maken het nu ruimschoots goed.

15. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    nou ik vind haar ook al prachtig hoor!
    ben gewoon verliefd :D
    maar ieder zo zijn eigen mening natuurlijk he!

16. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    ik heb het trouwens kado gekregen van onze beste vrienden en ik had me geen mooier kado kunnen wensen.

17. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Oh bij een 2e zou ik ook geen echo laten maken. Al is het maar omdat ik later niet van de ene wel en de ander geen echo wil hebben.

18. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ja idd! bij de eerste hebben wij het niet laten doen ivm financien

nu kunnen we het wel gewoon betalen, maar zou wel lullig zijn als ik straks van mijn de ene wel een leuke foto en dvd zou hebben en van de ander niet :rolleyes:

neej, wij wachten het wel gewoon af!

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier vorige zwangerschap geen pretecho laten maken, we hadden toch elke 2 weken een echo bij de gynaecoloog. En ik vond die 3D echo's altijd wat eng :oops:. Nu ben ik er wel aan gewent omdat ik ze hier regelmatig zie en ook zie hoe mooi ze zijn. Maar toch ik heb geen spijt hoor! En deze zwangerschap gaan we het ook niet laten doen.

En wat Loeki ook al zegt, ik vind het 'lullig' om van het ene kind het wel te hebben en de ander niet. Overigens heb ik dat gevoel nu al een beetje. Vorige zwangerschap heb ik 3x een echo foto mee naar huis gekregen (wel dubbel afgedrukt omdat ik daarom gevraagd had). Maar deze zwangerschap nu 12 weken, heb ik dus ook al 3 echo foto's. Gewoon omdat de gyn ze afdrukte en meegaf!

20. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ik vind pasgeboren baby's ook niet "mooi" (ze zien er altijd maar verfrommeld uit ;) ), maar daar maken we ook allemaal volop foto's van ;) :)

Ik ben idd nu al verliefd op ons meisje en vind alles "prachtig" aan haar. Wij hebben elke afspraak bij de gyn een echo, krijgen niet altijd foto's mee, maar de teller staat inmiddels al op 8 echo's.

Wij laten wel een 3d echo maken, al is het alleen maar om een keer naar ons meisje te kijken zonder dat er medisch naar gekeken wordt. Bij ons zijn we juist een uitzondering, onze vriendinnne hebben er allemaal geen laten maken, wilde het geslacht ook niet weten, dus ruilen van mensen, dan vallen we allebei weer in het plaatje :)

Deel Deze Pagina