Kinder opvang toeslag vraag

Discussion in 'Weer aan het werk' started by cat86, Dec 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cat86

cat86 Actief lid

Oct 16, 2008
    395
    0
    0
    thuiszorg
    Hallo Dames,
    Vanaf januarie ga ik weer aan het werk, ik heb al wat gekeken, maar kom niet uit het gedoe met kinderopvangtoeslag.
    Wie kan mij dit in leken taal uitleggen? Hoe het werkt als ik ongeveer 21 uur wil gaan werken? Wat kost dat, hoeveel krijg ik terug en moet ik zelf betalen?Man werkt fulltime, na ontslag net bij nieuwe werkgever begonnen dus nog geen verlof mogelijkheden.
    Alvast bedankt!

2. Bloempje8

Bloempje8 Niet meer actief

Hoi Cat! Als ik de rekenmodule van toeslagen.nl erbij pak dan krijg je met een 21-uurs werkweek voor dagopvang 128 uur toeslag (per maand en per kind) en mocht je gebruik maken van een bso dan krijg je daar voor 64 uur kinderopvangtoeslag. Hoeveel dat is, is echt inkomensafhankelijk dus dat kan ik je niet aangeven!

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Hier kan je het berekenen:

Proefberekening toeslagen

Je moet hier opgeven hoeveel uur je gaat afnemen, wat de uurprijs is (als je al opvang hebt geregeld heb je als het goed is een contract waar alles in staat) en wat jullie bruto per jaar verdienen. Dit laatste kan je ook schatten als je het niet precies weet, achteraf wordt het altijd nagerekend en moet je bijbetalen of krijg je terug.

Als voorbeeld in ons geval:
    1 dag per week bso
    17 uur per maand per kind
    Uurprijs 7,02 euro
    Per kind 119.34 euro
    2 kinderen 238.68 euro
    Kinderopvangtoeslag 177 euro
    Netto 61.68

4. cat86

cat86 Actief lid

Oct 16, 2008
    395