berekenen van dagloon naar maandloon

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door sanne2001, 19 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanne2001

    sanne2001 Nieuw lid

    19 mei 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Best UWV,

    Ik ben nu 24 weken zwanger en al enige tijd thuis met een te lage bloeddruk waardoor ik veel flauwval. Nu ben ik al een aantal keren door het UWV gebeld en kreeg ik ook een brief met mijn dagloon voor mijn weekendbaantje (ik zit namelijk nog op school) Mijn dagloon zou dan 29,99 zijn. Nu werkte ik meestal maar 2 dagen en werd per 4 weken uitbetaald, hoe moet ik berekenen wat nu mijn salaris zou worden, ik heb een flexcontract dus kan niet echt uitgaan van een vast bedrag wat ik normaal zou verdienen. Ik heb het aan mijn werkgever gevraagd maar hij kon niet echt uitleggen hoe het zat en hoe hij aan mijn salaris kwam wat hij nu "doorbetaald".
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Beste Sanne2001,

    Het dagloon dat UWV aan je heeft toegekend geldt voor 5 dagen per week. Van dit dagloon ontvang je 100% omdat je ziek bent door je zwangerschap. Dit kun je ook terug vinden in je toekenningsbrief van de Ziektewet-uitkering. Je ontvangt dus 5 x 29,99 = € 149,95 per week. Dit is de bruto uitkering waar nog wel loonbelasting en premies vanaf gaan. Je werkgever ontvangt deze vergoeding eens in de 4 weken. Bij de betaling aan de werkgever worden de werkgeverspremies opgeteld en de werkgever draagt dit af aan de belastingdienst.

    Actuele informatie over de hoogte van de Ziektewet-uitkering vind je hier.


    Ik wens je van harte beterschap en een voorspoedige zwangerschap.

    Met vriendelijke groet,

    Ella
    UWV Webcare Team

    www.uwv.nl/webcare
     

Deel Deze Pagina