Beste, ik heb een vraag: Ik heb van 1 september tot 1 januari in de ziektewet gezeten vanwege de miskraam. Ik ben tijdens mijn ziekte ontslagen (werkte via uitzenbureau met fase a contract). Nu loopt het met deze zwangerschap ook niet lekker. Ik heb veel bekkenklachten, waarvoor ik ook al bij een fysio loop. Is het mogelijk om een ziektewet uitkering aan te vragen zonder werkgever of ww uitkering? Met vriendelijke groet, Angela
Beste Angela, Je wilt graag weten of je nog in aanmerking kunt komen voor een Ziektewet-uitkering. Als je ziek wordt binnen 4 weken nadat je verzekering voor de ziektewet is gestopt, kun je nog in aanmerking komen voor een Ziektewet-uitkering. Als bij jou de uitkering met ingang van 01-01-2011 is beëindigd betekent dit dat je tot 28-01-2011 nog kunt ziekmelden bij UWV. Om de melding door te geven neem je contact op met UWV-telefoon (0900-9294). Het UWV beoordeelt dan je aanvraag. Actuele informatie over deze nawerking van de ziektewet vind je hier. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team