Beste UWV, Vandaag kreeg ik een brief van het UWV over de berekening van mijn dagloon. Ik heb mij ziek gemeld wegens zwangerschapsklachten. Nu heb ik de volgende vraag; Eerst heb ik een tijdje WW gehad en ben per 15 juni 2015 gestart bij de werkgever. In november heeft een andere afdeling van Randstad ons overgenomen en kregen wij een nieuw contract per 1 november tot 24 januari 2016. Wordt mijn dagloon dan berekend van de afgelopen 3 maanden? Of vanaf juni? Alvast bedankt, groetjes Raan
Beste Raan, Je wilt weten over welke periode jouw Ziektewet-uitkering (ZW) wordt berekend. Het dagloon van de ZW wordt gebaseerd op het dienstverband waarin je ziek werd. Als jouw werkgever jou niet opnieuw heeft aangemeld bij de Belastingdienst met een nieuwe loonheffingsnummer, dan is de kans groot dat de ZW berekend is op je verdiensten vanaf 15 juni 2015. Ben je wel aangemeld met een nieuw loonheffingsnummer, dan heeft UWV de hoogte van de ZW berekend op basis van je nieuwe contract. Vraag dit dus voor de zekerheid na bij je werkgever. Actuele informatie over de berekening van het dagloon van de ZW vind je hier. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team