Hallo, Ik heb de wazo aangevraagd en heb in mijn uwv het aanvraagformulier ontvangen. Hierin moet ik aangeven wanneer ik het verlof in wil laten gaan. Heb ik hier überhaupt een keus in (ik ontvang een ziektewet-uitkering)? Ik kan me indenken dat, wanneer je al een uitkering ontvangt, je verplicht bent om 6 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum het verlof in te laten gaan. Alvast bedankt voor uw reactie.
Beste Watermeloeen, Je hebt gelijk: als je ziek bent, worden de ziektedagen in de flexibilieringsperiode (de vier tot zes weken voor je uitgerekende datum) automatisch tot het verlof gerekend. Dat komt erop neer dat je verlof zes weken voor je uitgerekende datum ingaat. Het aanvraagformulier is hetzelfde voor mensen die een WW-uitkering of een Ziektewet-uitkering hebben, en maakt daarom geen onderscheid in die vraag. Je kunt op je aanvraag dus invullen dat je zes weken van tevoren met verlof wilt. Actuele informatie over ziekte voorafgaand aan het verlof vind je hier. Ik wens je alvast fijne feestdagen, Robert UWV Webcare Team