Hallo, Ik heb ook een vraag. Ik ben aansluitend op mijn zwangerschapsverlof in de ZW geraakt in verband met een depressie. Op 12 januari jl. liep mijn verlof af en op 2 februari jl. ben ik bij de verzekeringsarts van het UWV geweest. Die constateerde dat ik niet ziek ben ten gevolge van zwangerschap en/of bevalling, maar heeft uit coulanceoverwegingen dit wel vastgesteld tot 2 februari jl. (omdat ik toen pas een afspraak met hem had). Vanaf 4 februari jl. is mijn contract beeindigd (jaarcontract niet verlengd) en krijg ik dus ZW vanaf 2 februari jl. voor 70%. De verzekeringsarts zei dat ik bezwaar kon aantekenen, maar hij volgde de richtlijnen van het UWV. Hoe haalbaar is het als ik bezwaar instel? Ik heb een zware zwangerschap gehad (misselijkheid, zwangerschapssuiker en hoge bloeddruk) en ben met 37 weken ook ingeleid. De depressie is dus mijns inziens wel ten gevolge van de zwangerschap. A.s. vrijdag heb ik een eerste afspraak bij de psycholoog, als deze stelt dat het inderdaad een postpartum depressie betreft, heeft bezwaar dan wel zin. Graag uw reactie.
Beste Debbykoops, De verzekeringsarts van UWV heeft besloten dat je wel ziek bent maar dat je niet ziek bent ten gevolge van je zwangerschap. Je geeft aan dat je het niet eens bent met deze beslissing. Of het indienen van een bezwaarschrift in jouw geval haalbaar is kan ik niet beoordelen. Zoals de verzekeringarts al aangaf kun je inderdaad overwegen bezwaar maken tegen deze beslissing. UWV kan je dan opnieuw laten onderzoeken door een UWV-arts. Je krijgt dan een uitnodiging voor een nieuw onderzoek. Hou er wel rekening mee dat je dit bezwaarschrift binnen de bezwaartermijn ( twee weken na de beslissing ) indient. Actuele informatie over het indienen van een bezwaarschrift vind je hier. Sterke met je gezondheid toegewenst. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare