Beste heer/mevrouw, 17 augustus ben ik uitgerekend. Ik wil 4 weken voor mijn uitgerekende datum met verlof. Per 3-4-2017 ben ik bij een nieuwe werkgever begonnen en ik wordt uitbetaald per 4 weken. Klopt het dat mijn referenteperiode loopt van 3-4-2017 t/m 18-06-2017? Mijn loon over de laatste 4 weken wordt vanzelfsprekend een paar dagen later dan die 18-06-2017 daadwerkelijk uitbetaald. Telt het salaris uit deze periode dan wel gewoon mee voor de berekening van het dagloon (op mijn loonstrook staat wel de 4 wekelijkse periode genoemd dus van 22-5-2017 t/m 18-06-2017, het loon gaat ook over deze periode maar dan wordt dan net na de referenteperiode pas daadwerkelijk uitbetaald). Als het niet zou meetellen maar de gewerkte dagen wel zou dit heel nadelig zijn omdat mijn dagloon dan stukke lager is. Ik hoor het graag van u! Mvg,
Hallo Nv1992, Ik begrijp dat graag meer duidelijkheid wilt over de berekening van je dagloon. Ben je minder dan 1 jaar in dienst? Dan begint de referteperiode op de eerste dag van je dienstverband. De periode eindigt op de 1 na laatste volledige maand of de op 1 na laatste volledige 4-wekenperiode voor je verlof ingaat. Wil je meer weten of je referteperiode? Neem dan contact op met onze klantenservice. Zij hebben inzage in je gegevens en helpen je graag verder. Het maakt niet uit dat je het loon uitbetaald krijgt nadat je referteperiode is afgelopen. Wij kijken naar de periode van betaling voor de berekening van je dagloon, niet naar de datum van uitbetaling. Daarnaast betalen wij de WAZO-uitkering meestal aan jouw werkgever en betaalt de werkgever je salaris door. Ik wens je nog een voorspoedige zwangerschap! Met vriendelijke groet, Caren UWV Webcare Team