Hoi, Ons dochtertje heeft heftige reflux, huilt en spuugt veel, zoekt geborgenheid omdat ze zich niet lekker voelt en wil daardoor alleen maar bij ons slapen/zitten. Bijna geen moment kan ze even alleen in bijvoorbeeld de box liggen. We zijn onder behandeling van de huilpoli in het ziekenhuis om alles op de rit te krijgen. Nou eindigt mijn verlof binnenkort en zit ik met het handen in mijn haar hoe ik toch weer kan gaan werken. Eigenlijk kan ik nog niet bij mijn kindje weg hoe graag ik het ook wil. Is hier een bepaalde uitkering voor of zit ik dan zonder geld?
Hallo mom2be88, Heel naar dat je dochtertje zoveel last heeft van reflux. Ontvang je nu zwangerschaps- en bevallingsverlof (WAZO) van UWV? Dan raad ik je aan om je na je WAZO ziek te melden bij UWV. De afdeling Ziektewet beoordeeld, op basis van je persoonlijke gegevens, of je in aanmerking komt voor een Ziektewet-uitkering. Klik hier voor meer informatie. Ben je in dienst bij een werkgever? Dan dien je hierover afspraken te maken met je werkgever. Alleen als je ziek bent ten gevolge van je zwangerschap en of bevalling kan je werkgever een Ziektewet-uitkering bij UWV voor je aanvragen. Is er van bovenstaande situaties geen sprake? Dan kun je een WW-uitkering of een bijstanduitkering aanvragen via werk.nl. Vraag dan aan de betreffende afdeling naar de mogelijkheden voor ontheffing van de sollicitatieplicht. Veel sterkte toegewenst. Met vriendelijke groet, Jantina UWV Webcare Team