Wanneer konden jullie weer normaal eten?

Discussion in 'Zwangerschap' started by xbabyxdx, Dec 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ik ben nu 13 weken zwanger en al vanaf week 6 kan ik geen vlees en groente verdragen.
    Dit komt er of gelijk weer uit of ik word misselijk.
    Dat vang ik nu op door extra vitaminen te slikken.
    Het is zelfs zo dat vriendlief bij ze moeder eet iedere dag zodat we de geur niet in huis hebben.
    Erg ook eigenlijk!!

Nou word de misselijkheid wel beter maar helemaal weg is het nog niet.

Wanneer konden jullie weer normaal een prakje eten?

2. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    1,038
    0
    36
    NULL
    Heel herkenbaar. Ik kon eigenlijk niks verdragen maar warm eten en groente was het ergst, brr.
    Sinds week 19 lukte dat weer enigszins normaal en nu eet ik de hele dag door ;)

3. Pippamoi

Pippamoi Actief lid

Jul 28, 2013
    278
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik ben niet heel representatief vrees ik (HG), maar bij mij begint het nu pas te normaliseren qua eten. De misselijkheid en het overgeven werd vanaf 16 weken heel langzaam minder. Het gaat in kleine stapjes... dus je eet niet in een keer weer helemaal mee, maar eerst bijv een hapje sperziebonen (omdat je daar toevallig wel zin in hebt, tis een voorbeeld he, misschien lust jij een worteltje of een aardappel of ... ). En zo ga je langzaam uitbouwen.

4. xbabyxdx

"fijn" om te lezen dat ik niet een uitzondering ben hier in.
    Want vond het toch wel apart dat ik dit niet lustte.
    Ik hoop dat het hier ook weer gauw normaler word allemaal.

En dat opbouwen vind ik een goede tip! Dankje

5. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    2,209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Vervelend hè, die misselijkheid.
    Hoop dat je binnenkort weer eens lekker kunt eten.

Hier pas 4 maanden na de bevalling écht weer eens "smakelijk" gegeten:$.

6. mappel

mappel Niet meer actief

Herkenbaar! helaas tot 23 weken geduurd en nu komt het opnieuw weer terug:(

7. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

Dec 26, 2012
    1,029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook pas sinds een week ongeveer...maar nog niet elke dag, ligt aan misselijkheid. Onvoorstelbaar he!
    Hopelijk gaat het bij jou sneller!

8. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    1,038
    0
    36
    NULL
    Mijn smaak blijft wel anders trouwens. Lust nu nog steeds dingen niet die ik voor de zwangerschap wel lekker vond en heb nog altijd een nare nasmaak na eten. Hopelijk gaat dat ook nog eens weg ;)

9. xbabyxdx

Ooh echt vreselijk! Ben er echt een beetje klaar mee. En dat al na 13 weken..... Is toch niet leuk meer.
    Maar vanaf Juni kunnen we weer lekkere dingen eten :D
    Al duurt dat nog eventjes......

Maar jeetje bij jou duurde het echt lang zeg! Wat vervelend! Hoe kwam het dat je toen pas weer echt lekker kon eten?

10. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

Nov 23, 2012
    3,168
    129
    63
    Ik kon echt niks eten tot aan week 17 ongeveer... Vanaf week 19-20 kon ik het meeste wel weer eten. En nu vreet ik alles wat los en vast zit haha :D Nog 4,5 week haha

11. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    2,209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Volgens de HA omdat ik extreem gevoelig ben voor hormonale schommelingen en je lichaam is natuurlijk nog aan 't ontzwangeren en daarnaast geef ik bv, wat ook voor hormonale schommelingen zorgt.
    Ongeveer van conceptie tot bevalling heb ik lopen braken door HG en na de bevalling wisselend nog misselijk geweest en een permanente vieze smaak in mijn mond, die rond vier maanden na de bevalling ongeveer begon af te nemen (yesssss:)) en nog heb ik er wel eens last van hoor, 't is nog steeds niet helemaal weg, maar wel veeeeeeeeeeel beter te doen!

In elk geval... ik hoop voor jou dat je vlug van de ergste misselijkheid af bent. Volgens mijn gyn. treed er toch meestal echt wel noemenswaardige verbetering op rond de 18-20e week!

12. xbabyxdx

Ooh meid wat moet dat verschrikkelijk voor je zijn geweest!
    Jeetje dit is echt heel erg.
    Gelukkig voel je je nu weer wat beter.

Ja hier zeiden ze tussen de 12-16de week maar geloof er nog niets van.

13. ER14

ER14 Fanatiek lid

Apr 17, 2013
    3,127
    2
    0
    Bij mij verdween de misselijkheid na week 17 en kwam mijn normale trek terug. Nu zit ik in de fase dat ik na 10 happen vol zit om een uur daarna in een bodemloze put te veranderen ;)

14. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik kan je geen hoop geven, kan namelijk nog steeds niet normaal eten. Nouja eten lukt wel, lang niet alles helaas, maar na het eten blijft mijn eten standaard elke middag en avond omhoog komen, ontbijt is het enige waar ik geen last van heb zolang ik het bij beschuit houd. T/m week 14 heb ik telkens mijn eten eruit gegooid. Sinds toen nog af en toe en nu weer iets vaker. Gelukkig gaat het in de meeste gevallen na een aantal weken zwangerschap over! Maar hou je niet vast aan een bepaald aantal weken want dat gaat je enorm tegenvallen als je nog steeds niet gewoon kunt eten. Ik spreek uit ervaring ;).

15. Jenala

Jenala Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    1,906
    60
    48
    Vlees heb ik mijn hele zwangerschap niet kunnen eten. Sowieso was warm eten niet favoriet.

Na mijn bevalling dacht mijn man me te verrassen met een broodje filet americain, nou ik had nog nooit zulke vieze filet op, haha (en dat lag niet aan de filet)

16. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,842
    3,630
    113
    Na de bevalling :)

Het werd wel beter hoor, naarmate de zwangerschap vorderde kon ik steeds meer eten. Maar zowel bij mijn eerste als nu heb ik ijdele de zwangerschap nooit normaal kunnen eten. Graanproducten zoals brood, crackers, koekjes, muesli, cruesli enzv gingen langzaamaan aardig, net zoals zuivelproducten en fruit. Maar vlees en groente zijn een drama gebleven. Tot de bevalling, toen was alles in 1 klap weer normaal.

17. xbabyxdx

Nee inderdaad, daar hou ik me ook zeker niet aan vast. Want het is enorm verschillend allemaal.
    Gewoon al geen misselijkheid zou fijn zijn.
    Warm eten komt na de bevalling wel.

Share This Page