Ontslag?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door cvwinkoop, 21 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Even jullie mening:

Ik werk bij een bouwmarkt, ik heb een 3 uren contract (per week dus 12 uur in de 4 weken), maar ik werkte voor mij verlof meestal 3 keer zoveel. Nu zijn ze aan het bezuinigen en plannen ze me alleen nog in op zaterdag van 9 tot 12... Nou ben ik ook verhuist en moet ik 20 km heen en dan weer 20 km terug rijden als ik moet werken, dus ben ik ook nog een kwart van mijn loon kwijt aan benzine. Ze zeggen dat ik over een tijdje wel weer meer mag werken, maar niet wanneer. Ook is de sfeer niet meer wat het was voor mijn verlof, ik heb t idee dat iedereen alleen maar kan zeuren. Dus ik zit erover te denken om mn ontslag in te dienen, betekend een dag extra met mijn vriend en zoon en meer tijd voor huishouden en school. Wat denken jullie, afwachten tot ik misschien weer meer mag werken of ontslag indienen? Mijn contract loopt trouwens tot begin november en wordt daarna niet meer verlengd, het is gewoon een bijbaantje dus ik gooi niet mijn carriere weg ofzo ;)
    Nou moet ik schriftelijk mijn ontslag indienen, wat zet je in zo'n brief?

Alvast bedankt!

Edit modertator: Verplaatst naar zwangerschap en werk. Ook als je niet zwanger bent, kan in dit topic alles geplaatst worden wat werk betreft.

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Als je zeker weet dat je je ontslag in wil dienen dan kun je in de brief gewoon zetten dat je dus je ontslag indient per ... en dan de datum. Handtekening eronder en klaar. Waarschijnlijk krijg je een exit gesprek waarin ze vragen naar de reden van ontslag. En zorg dat je een schriftelijk bevestiging krijgt.

Tja en of je het wel moet doen is aan jou natuurlijk, geen haar op mijn hoofd die ontslag zou indienen, ten eerste hebben we het geld hard nodig en ten tweede zou ik tegen de muren aanvliegen zonder werk ;)

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Maar voor 3 uurtjes is toch een ander verhaal dan als je ervan moet rondkomen toch?
    Als 't kan zou ik gewoon lekker ontslag nemen hoor!

4. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    ja, als ik niks te doen had zou ik ook tegen de muren aanvliegen, maar ik vermaak me best, ik studeer namelijk ook nog. ik denk dat ik het gewoon doe, want mijn loon krijgen we nu ook aan kindgebondenbudget, dus we komen wel uit.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Ik zou ook niet voor die 3 uurtjes heen en weer gaan rijden als je het zonder het geld ook wel redt.

6. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Lekker wegwezen daar!

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Kijk wel even goed in je contract of je überhaupt tussentijds mag opzeggen. Er zijn nl tijdelijke contracten waarbij je dus tussentijds niet weg kunt (ja.... met boete evt) Staat er een opzegtermijn in vermeld? Meestal is dat bij tijdelijke contracten ook gewoon 1 maand, dan betekent dit dat je bijvoorbeeld pas per 1 april weg kunt, mits je vóór 1 maart dan je ontslagbrief hebt ingediend.

Maar ik zou inderdaad, gezien het kleine aantal uren en de bijkomende kosten, ook opzeggen en me lekker op mn studie en kids richten.

8. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Ik zou ook gewoon ontslag nemen hoor.
    Zolang je niet afhankelijk bent van het geld, wat in jouw geval dus zo is, geeft dat helemaal geen problemen.

En zo ver reizen voor 3 uurtjes werk, ik zou het ook niet doen.

Deel Deze Pagina