Wanneer wordt uitgekeerd bij WAZO?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Summer1987, 21 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Summer1987

Summer1987 Bekend lid

18 apr 2012
    583
    0
    16
    Hallo medewerkers van het UWV.
    Ik heb een klein vraagje aan jullie..
    Als je een WAZO uitkering ontvangt, wordt die dan 1x per maand uitgekeerd of 1x per week? (ik ging uit van 1x per maand maar heb op het forum gelezen dat mensen het soms 1x per week uitgekeerd kregen).

Alvast bedankt! Groetjes

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Summer1987,

Als je de WAZO-uitkering direct van UWV ontvangt (bijvoorbeeld als je geen werkgever hebt), wordt deze altijd wekelijks betaald. De eerste betaling kan langer duren, als UWV de uitkering nog niet heeft berekend. Je krijgt binnen vier weken na de ingangsdatum van het verlof de eerste betaling.

Krijg je de uitkering via je werkgever, die het met je loon verrekent? Dan betaalt UWV per vier weken aan je werkgever.

Ik wens je alvast een fijn verlof.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Summer1987

Summer1987 Bekend lid

18 apr 2012
    583
    0
    16
    Hallo Robert,
    Bedankt :) dat zal wel lukken.

4. Summer1987

Summer1987 Bekend lid

18 apr 2012
    583
    0
    16
    Hallo,
    Sorry ik heb nog een vraag..
    Ik had ZEZ aangevraagd maar kreeg wazo uitgekeerd.
    Ik heb daarvoor gebeld en een mevrouw zei me toen dat dit op hetzelfde neerkomt.
    Ze maken het over naar mijn zakelijke rekening, niet naar prive.
    Zien ze dit dan als."mijn werkgever" of gewoon als mezelf dan?
    En ik heb nu van de laatste week van juni gekregen, hoe zit het dan met juli?
    Komt dat in mijn geval toch 1x per week, of maand?
    En als t per maand is, moet ik het dan eind juli verwachten of wanneer?

Sorry voor al die vragen, maar ik wil graag weten waar we aan toe zijn..ben eerder moeten stoppen dan 34 weken, en die tijd heb ik zelf op kunnen vangen maar nu raakt onze voorraad ook langzaam op ;)

5. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Summer1987,

ZEZ wordt per maand betaald en WAZO per week (behalve als het om werkgeversbetalingen met werkgeverspremies gaat; dan wordt WAZO per vier weken betaald).

Je schrijft dat je een betaling hebt ontvangen over de laatste week van juni. De WAZO wordt altijd achteraf betaald. De laatste week van juni zou je daarom op z’n vroegst pas volgende week krijgen. De ZEZ wordt echter altijd rond de 23e van de maand betaald, over de lopende maand.

Het is me daarom niet duidelijk of je betalingen van de WAZO of de ZEZ komen. Ik kan me echter goed voorstellen dat je wilt weten waar je aan toe bent. Zal ik het daarom voor je uitzoeken? Stuur dan even een privébericht met je telefoonnummer. Ik neem dan z.s.m. contact met je op.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

6. Summer1987

Summer1987 Bekend lid

18 apr 2012
    583
    0
    16
    Oke, ik heb mijn telefoonnummer in een pb gestuurd.
    Alvast bedankt!

Deel Deze Pagina