Beste uw. Momenteel ben ik werkloos en volop aan het solliciteren. Gisteren heb ik een leuk gesprek gehad en hoop dat het iets wordt. Zij zeiden dat het eerst een tijd een 0 urencontract zou worden. Ik ben een alleenstaande mama en krijg nu op mijn ww wat aangevuld van jullie omdat ik onder de 905 euro zat. Maar hoe gaat dit als het erg genoeg mis zou lopen bij deze baan en heb maar 0 uren contract gehad. Het zullen uiterlijk 16 werkurennper week worden. Bij wie moet ik dan evt vragen voor wederom de aanvulling. En hoe wordt een ww uitkering berekend na een 0 uren contract ? Word mijn verleden ook weer meegerekend of niet. Hopende op jullie antwoord. Grtjs
Beste one of kind, Ik begrijp dat je graag wilt weten wat de invloed is van een 0-uren contract op je WW. Om je een passend antwoord te geven wil ik je vragen of je WW gestart is voor of na 1-7-2015. Na 1-7-2015 zijn er namelijk andere regels gekomen met betrekking tot het verrekenen van de inkomsten. Met vriendelijke groet, Mariël UWV Webcare Team
Beste one of kind, Ik hoop dat de baan zal doorgaan. Als je gaat werken betekent dat niet zonder meer dat je WW stopt. De WW-uitkering stopt als je inkomsten uit werk per maand hoger zijn dan 87,5% van je WW-maandloon. Voor actuele informatie over het stoppen van de WW wanneer je inkomsten hebt zie . Het kan dus zijn dat de WW doorloopt terwijl je werkt. De toeslag op de WW zal maandelijks berekend worden. Mocht het zo zijn dat je WW gestopt wordt en je na 26 weken weer WW gaat aanvragen dan zal je arbeidsverleden bij de bepaling van de duur van die nieuwe WW weer meetellen. Ik wens je veel succes met het werk. Met vriendelijke groet, Peter