Berekening van een WW-uitkering

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Chrissie, 11 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Hallo,

ik wil graag een vraag stellen. Ik ben per 1 februari mijn baan kwijt. Ik wil nu een uitkering aanvragen, om de tijd tot ik nieuw werk heb te overbruggen.
    Nu zie ik op de site dat ik uit moet gaan van mijn SV loon. Ik heb echter het afgelopen jaar ouderschapsverlof gehad. Hierdoor is dit loon lager dan normaal, aangezien de belastingdienst hiervoor een compensatie heeft ingesteld.
    Kan ik dan bij het aanvragen van een uitkering wel uitgaan van mijn normale (dus niet ouderschapsverlof) loon?

Groetjes

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Chrissie,

Om je vraag over welk loon als basis dient voor de berekening van een WW-uitkering in verband met ouderschapsverlof te kunnen beantwoorden hebben wij meer tijd nodig.

Vandaag, 12-01-2011, zullen wij je vraag beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Brigitte
    UWV Webcare Team

3. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Chrissie,

Bij het beoordelen van de aanvraag van een WW-uitkering wordt er voor de berekening van het dagloon rekening gehouden met het feit dat je ouderschapsverlof hebt gehad.
    Afhankelijk van je situatie wordt er een andere periode genomen voor de berekening van je SV-loon zodat wordt voorkomen dat het ouderschapsverlof een dagloonverlagend effect heeft.

Naar aanleiding van de aanvraag voor de WW-uitkering neemt de behandelaar van het UWV contact met je op. De medewerker kan je informeren over welke periode als basis wordt genomen voor de berekening van het dagloon.

Met vriendelijke groet,

Brigitte
    UWV Webcare Team

4. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Dank jullie wel voor het antwoord!

Groetjes Chrissie

Deel Deze Pagina