Ook hier weer een vraag. Ik ben met mijn werkgever overeen gekomen dat we verschillen van mening over hoe de werkzaamheden gedaan moeten worden. De werkgever heeft nu een vaststellingsovereenkomst opgemaakt waarin ook staat dat de situatie voor beide partijen niet meer werkt en dat het niet mijn schuld is. Als duidelijk in de vaststellingsovereenkomst staat dat het niet mijn schuld is, krijg ik dan wel een ww uitkering? Omdat er ook in staat dat de werkgever en ik het niet eens kunnen worden en daarom samen besloten hebben dat het beter is het dienstverband te beeindigen? Alvast bedankt!
Beste Foxter, Bij de beoordeling op het recht op een WW uitkering wordt er gekeken of je verwijtbaar werkloos bent. Je bent voor UWV verwijtbaar werkloos als je: - zelf ontslag neemt zonder dringende noodzaak - je werkgever je om een dringende reden ontslaat ( een reden die ontslag op staande voet tot gevolg kan hebben ) Ik begrijp dat jouw dienstbetrekking wordt beëindigd met wederzijds goedvinden op initiatief van je werkgever ( buiten jouw schuld ). Er wordt in dat geval geen onderzoek ingesteld naar verwijtbare werkloosheid. Meer informatie over verwijtbare werkloosheid vind je op deze pagina. Daarnaast is het wellicht verstandig deze aanvullende informatie over ontslag met wederzijds goedvinden door te lezen. Mocht je twijfelen of je akkoord gaat met je ontslag kun je het beste contact opnemen met het juridisch loket ( 0900-2020180 ) voor advies. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team