Wat moet ik zelf regelen?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Neeltje1986, 28 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Beste mensen van het UWV..

Ik kom ook even een vraag stellen..
    Momenteel werk ik als BBL Leerling in een zorginstelling. 30 nov. behaal ik mijn diploma. Mijn contract verlengen zij dan niet. Ik zit 100% in de ziektewet. Wanneer mijn contract, 30 november, afloopt, moet ik dan zelf nog iets ondernemen bij het UWV? Mijn huidige werkgever heeft wel de zwangerschapsverklaring etc.
    6 weken voor mijn verlof eindigt, kan ik contact opnemen met PO&O en zullen zij een baan voor mij zoeken, aangezien dit in mijn contract als BBL leerling zijnde staat.

Kortom: moet ik nu nog iets regelen, of is het goed zoals het nu gaat?

Alvast bedankt!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Neeltje1986,

Je wilt weten of je zelf iets moet gaan regelen als je contract bij je werkgever eindigt. Als je nog steeds ziekgemeld bent als je dienstverband eindigt meldt de werkgever je ziek uit dienst bij het UWV. Je hoeft hier zelf niets voor doen. Als je 6 weken voor je vermoedelijke bevallingsdatum nog steeds ziek bent eindigt je Ziektewet-uitkering en gaat jouw verlof in. Hiervoor dien je wel zelf contact op te nemen met UWV-telefoon(0900-9294). Je kunt dit vanaf 8 weken voor de uitgerekende datum doen.

Actuele informatie over het ziek uit dienst gaan vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team

Deel Deze Pagina