Ik neem sinds september 10,5 uur per week ouderschapsverlof op. Mijn werkgever geeft echter aan dat hij dit niet als zodanig op het loonstrookje kan verwerken. Hij heeft dus mijn parttime percentage op het loonstrookje aangepast, zodat het bedrag aan loon klopt met wat ik werkelijk werk. Zou het gevolgen hebben als ik mijn baan verlies vwb de ww uitkering? Er staat namelijk nergens dat het verminderde loon op basis van het ouderschapsverlof is. Mijn contract staat nog gewoon op 40 uur.
Beste Sandr, Hoe je werkgever het verlof op je salarisstroken moet verwerken, kan ik je niet aangeven. Het ouderschapsverlof is namelijk een regeling tussen je werkgever en jou. Uiteraard zijn hier wel regels aan verbonden. In dit topic vind je contactgegevens van de Rijksoverheid, die je hierover kan informeren. Heb je minder dan 18 maanden ouderschapsverlof gehad? Dan heeft ouderschapsverlof geen invloed op de hoogte van de WW-uitkering. Deze uitkering wordt dan gebaseerd op het loon van voor je verlof. Bij een eventuele WW-aanvraag kun je aangeven dat je in een bepaalde periode ouderschapsverlof hebt opgenomen. Actuele informatie over het ouderschapsverlof vind je op de website van de Rijksoverheid. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare