Hallo, Ik heb een vraag. Hoe word bij jullie een postnatale depressie gezien? En wat is daar afwijkend in dan hoe een psycholoog of psychiater dat vast stelt? En als mijn artsen ( Huis arts psycholoog en psychiater zeggen dat ik niet kan/mag werken ) En een verzekeringsarts van het uwv zegt van wel? Wie heeft er dan meer recht van spreken? Groetjes Jamie
Beste Jamie, De verzekeringsarts beoordeelt jouw situatie onder andere op basis van de spreekuren. Blijkbaar vindt hij dat je weer aan het werk kunt. Wat je moet doen als je het er niet mee eens bent, hangt ervan af of je een beslissing of verklaring van herstel hebt gekregen. - Heb je een beslissing van herstel gekregen? En ben je het oneens met deze beslissing? Dan kun je bezwaar aantekenen tegen zijn beslissing. Bij het bezwaar kun je een verklaring van je eigen arts opnemen. Een bezwaarverzekeringsarts van UWV zal dan je situatie opnieuw bekijken. - Heb je een verklaring van herstel gekregen? Dan kun je het beste contact opnemen met de verzekeringsarts via UWV Telefoon (0900 9294). Je kunt je de verzekeringsarts vragen om medische informatie van je behandelend arts op te vragen. Dat kan echter alleen als jij daar een machtiging voor geeft. De arts kan je op basis daarvan alsnog ziekmelden. Actuele informatie over de bezwaarprocedure vind je hier. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Hoi Robert, Ik ben al bezig met een bezwaar procedure maar dat is mijn vraag ook niet. Volgens de verzekeringsarts die mij gekeurd heeft heb ik geen postnatale depressie en wijken jullie af van het geen wat de psycholoog/psychiater daar in zien. Ook heeft deze verzekeringsarts geen informatie opgevraagd over mij bij mijn behandelaar en over wat ik heb en hoe we dit behandelen. Plus ik ben maar 1x 10 min op gesprek geweest en wist zij mij een andere beoordeling te geven over wat ik volgens haar wel zou hebben. Dus ik wil graag weten wie er in deze situatie gelijk heeft? Mijn 3 artsen of een verzekeringsarts die mij maar 1x gezien heeft. Nogmaals bedankt, Jamie
Beste Jamie, Ik begrijp je vraag maar ik kan er geen antwoord op geven. Het UWV Webcareteam doet namelijk geen medische beoordelingen en kan daarom geen uitspraak doen wie er gelijk heeft. Je geeft aan dat je al een bezwaarschrift hebt ingediend. Ik raad daarom aan om het oordeel van de bezwaarverzekeringsarts af te wachten. Ik wens je van harte beterschap. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare