Berekening ww uitkering

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door beagle78, 27 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    #1 beagle78, 27 okt 2010
    Laatst bewerkt: 27 okt 2010
    Beste UWV

Mijn man krijgt sinds 1 september een ww uitkering.Zelf ben ik niet werkzaam en heb geen inkomsten.
    Nu hebben we de specificatie gekregen en blijkt dat we netto 1029,80 per 4 weken krijgen?(20-09 tot 15-10 dit is ook geen volledige 4 weken toch?)

Dit leek me erg weinig voor een gezin met een kind. mijn is 45 jaar ik ben 32 en onze zoon is 2.

Ik heb een toevoeging aangevraagd maar krijg nu een brief dat we deze niet krijgen omdat we meer dan 65,10 perdag hebben?
    Ik snap niet hoe ze rekenen.Bruto is de uitkering iets van 1350 maar zelfs dan komen we niet op die 65,10 per dag.

Ik snap er niets van..hoe zit het nou...ik kan me niet voorstellen dat we hiervan moeten leven.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Beagle78,

Je wilt graag weten hoe het UWV de bruto hoogte van jouw man zijn uitkering per dag berekend omdat de aanvraag voor een aanvulling is afgewezen. Je neemt hiervoor de bruto-uitkering per 4 weken, deelt dit door 20 werkdagen en komt dan op het bruto-bedrag per dag. De betaling van 20-09-10/15-10-10 is inderdaad een betaling over een periode van 4 weken. Het UWV gaat voor de betaling en de berekening van de uitkering uit van 5 werkdagen per week.

Hierbij is er één uitzondering mogelijk. Bij de eerste betaling kan het zijn dat er minder dagen betaald worden omdat de 1e werkloosheidsdag midden in een week valt. Hierdoor kan de eerste betaling lager uitvallen dan de volgende betaling.

Het antwoord dat trotse mama jou heeft gegeven is (bijna) goed. Als je wilt omrekenen wat jullie maandinkomen is dan neem je het bedrag per dag en vermenigvuldigt dat met 21,75. Het bedrag dat in de afwijzing wordt genoemd (65,10) is het sociaal minimum voor gehuwden en samenwonenden.

Op deze pagina kun je de link aanklikken naar' bereken uw recht'. Daar kun je na het invullen van je gegevens zien of er regelingen zijn waar je aanspraak op kunt maken.

Ik wens je een fijne zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team

Deel Deze Pagina