Beste UWV, Ik ben op dit moment werkzaam voor 3 dagen per week op een kantoor waar ik als uitschot behandeld word. Ik ben daardoor continue moe, veel hoofdpijn en migraine en erg prikkelbaar. Dit is al een paar maanden zo dus nee, het zijn geen hormonen Ik ben al bijna een half jaar op zoek naar een andere baan maar heb nog niet kunnen vinden, en nu ik weer zwanger ben zit het er ook niet in dat ik snel iets vind. Wanneer ik nu ontslag zou nemen en huismoeder zou worden, wat voor uitkeringen ed heb ik dan recht op? En ik heb begrepen dat ik ook aanspraak kan maken op een ww-uitkering omdat mijn baas mij het leven onmogelijk maakt op dit kantoor. Klopt dit? Dank Takhen
Beste Takhen, Als je zelf ontslag neemt kan je in de meeste gevallen geen WW-uitkering krijgen. Soms kan je toch een WW-uitkering krijgen als de behandelend arts je geadviseerd heeft om ontslag te nemen om gezondheidsredenen. Op deze pagina kan je lezen onder welke voorwaarden je een WW-uitkering kan ontvangen als je zelf ontslag neemt. Hou er daarnaast ook rekening mee dat je voor een WW-uitkering beschikbaar moet zijn voor werk. Als je besluit huismoeder te worden heb je dus geen recht op WW. Ontslag is een ingewikkelde zaak. Het is verstandig om op voorhand juridisch advies in te winnen voordat je daadwerkelijk ontslag neemt. Hiervoor kun je contact opnemen met het juridisch loket ( 0900-8020 ) Sterkte met je situatie toegewenst. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team