uitkering

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door blijven hopen, 18 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blijven hopen

blijven hopen Actief lid

2 mrt 2014
    462
    0
    16
    NULL
    NULL
    beetje een rare vraag maar kan de baas geld van jou zwangerschapsuitkering achterhouden ik zie hier mijn baas wel voor aan namelijk. of krijg ik van het uwv ook een ''loonstrook''

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste blijven hopen,

Je wilt graag weten of je werkgever geld van jouw zwangerschapsuitkering kan achterhouden.

De zwangerschapsuitkering wordt door je werkgever aangevraagd. Op dit aanvraag formulier geeft je werkgever aan of de uitkering aan jou of via de werkgever betaald moet worden. UWV berekent vervolgens de hoogte van de uitkering.

De beslissing wordt aan jou en je werkgever gestuurd. Je weet dus zelf ook hoe hoog je uitkering is. Hou er wel rekening mee dat de uitkering inclusief vakantiegeld in de beslissing genoemd staat.

Je ontvangt zelf geen loonstrook van de betalingen aan de werkgever. De werkgever draagt namelijk je premies en belasting af en maakt voor jou de loonstrook. Of je werkgever geld kan achterhouden is lastig te beantwoorden. Je kan dit zelf controleren aan de hand van je loonstrook.

Actuele informatie over de berekening van de zwangerschapsuitkering vind je hier.

Ik wens je alvast een fijn verlof.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina