Doorbetaling van loon bij ziekte wegens zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door ebru1988, 27 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ebru1988

ebru1988 Nieuw lid

27 okt 2017
    2
    0
    1
    Vrouw
    Beste heer/mevrouw,

Ik ben ziek wegens zwangerschap en had een contract voor 7,5 uren per week. Vanaf februari was ik ongeveer 23,5 uren per week aan het werk. 17 augustus 2017 heb ik me ziekgemeld. 22 augustus is mijn contract verlopen en heb ik een nieuwe contract gekregen voor 6 uren per week (onbepaalde tijd). Welk bedrag hoort mijn werkgever mij door te betalen? Moet de werkgever het gemiddelde nemen van de afgelopen 3 maanden voor mijn ziekmelding? Zo ja, kan ik een verwijzing krijgen naar het artikelnummer waaruit dit blijkt.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Ebru Bas Cakir

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Ebru,

Je hebt vragen over hoeveel de werkgever je moet doorbetalen als je ziek bent ten gevolge van zwangerschap.

Als je ziek bent ten gevolge van zwangerschap dan meldt de werkgever je ziek bij UWV voor een Ziektewet-uitkering.
    Hoe wordt de hoogte van de Ziektewet-uitkering berekend?

De vraag hoeveel je werkgever je moet doorbetalen is een arbeidsjuridische vraag waarin UWV geen partij is. Voor deze vraag verwijs ik je door naar het Juridisch Loket. Zij helpen je verder.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Viktoria
    UWV Webcare

3. ebru1988

ebru1988 Nieuw lid

27 okt 2017
    2
    0
    1
    Vrouw
    Geachte mevrouw Viktoria,

Heel erg bedankt voor uw reactie.