Hallo, Ik heb een vraag met betrekking tot het berekenen van mijn zwangerschapsverlof. Ik ben werkzaam via een uitzendbureau, dit jaar heb ik een fase-B contract gehad van 2-03-2015 t/m 28-06-2015 (32 uur, altijd meer gewerkt) dit contract is verlengd. Afgelopen winter heb ik 3 maanden thuis gezeten en heb ik een WW uitkering ontvangen. (1-12-2014 t/m 01-03-2015) daarvoor heb ik langer dan een jaar gewerkt. Nu heb ik een aantal vragen, wordt mijn WW uitkering meegeteld in het berekenen van het zwangerschapsverlof? ik heb vanaf half Juni tot 20 juli vakantie, en tot mijn verlof zal ik ook niet heel veel uren gaan maken (ivb met zwaar werk) worden deze weken wel gerekend als 32 uur (fase b 32 uur contract) of kijken jullie naar het gewerkt aantal uren? Groeten, Ula
Beste Ula, Je wilt weten hoe de hoogte van de zwangerschapsuitkering wordt berekend. Voor de hoogte van het zwangerschapsverlof wordt gekeken naar het gemiddelde SV-loon dat je verdiende tijdens het dienstverband waarin je verlof begon. Je (eerdere) WW-uitkering wordt niet meegeteld. UWV kijkt daarbij naar het SV-loon dat je daadwerkelijk hebt verdiend. Dus niet naar de contracturen. Vakantiedagen die je werkgever doorbetaalt vallen ook onder het SV-loon en worden meegenomen. Ga je minder werken en ontvang je daarom minder loon? Hou er dan rekening mee dat dit gevolgen heeft voor de hoogte van je uitkering. Actuele informatie vind je op deze pagina. Ik wens je een fijne vakantie en een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare