Ik ben vorig jaar zwanger geweest en heb een supergezonde zoon gekregen. Ik heb ME/CVS (chronisch vermoeidheidssyndroom) en houd extreem veel vocht vast, ook word ons kindje vrij groot (mijn vriend was bijna 11 pond bij zijn geboorte en ik was dikke 8) Bij mijn eerste bleef ik maar "zeuren" om een groeiecho omdat hij naar mijn inzicht al vrij groot was, hun zeiden dat hij heel gemiddeld was qua voelen, uiteindelijk hebben we wel een groeiecho gedaan en toen bleek dat ie rond de 10-11 pond zou gaan wegen tijdens de bevalling. Ik heb toen gevraagd om me in elk geval niet over tijd te laten lopen, aangezien ik steeds depresiever werd (dat gaat samen met de ME) Ik had toen wel 6 verschillende VK's steeds moest ik weer mijn ziekte uitleggen en als ik toevallig 2 keer dezelfde kreeg was ze het ook alweer vergeten en kon ik WEER opnieuw beginnen. Ik was net een kamerolifant zo gezwollen was ik en kon helemaal niets meer vanaf een week of 32 zwangerschap dus werd steeds meer depresief. Uiteindelijk mocht ik dan naar de gyn die zou ook een groeiecho doen en die kwam op 8 pond uit als ie me dezelfde week zou inleiden (38 weken zwangerschap) gelukkig heeft ie dit gedaan en kon ik me goed voorbereiden op de bevalling (heel veel slapen van te voren) ons kindje woog 4160 gram en moest 3 dagen blijven omdat ik medicijnen voor de depressie gebruik (als ondersteuning van de ME) Wat ik mis bij een gewone VK (no offence) is een stuk medische begeleiding bij mensen die niet helemaal gezond zijn, zeg maar gewoon een grof gebrek aan (hier in osn dorp in elk geval) Ik voel me helemaal niet lekker als ik daar weer naartoe zou moeten maar bij een andere VK begint heel het "gezeik" van het uitleggen weer helemaal opnieuw natuurlijk. Mijn gyn begreep me meteen, wist ook wat ME inhield en mijn medicatie (kortom een stuk meer begeleiding die ik nodig had) NU is mijn vraag heb je de mogelijkheid om dan bij een volgende zwangerschap bij een gyn te lopen ipv een VK met deze omstandigheden? Ik kom echt een stuk kennis tekort bij onze VK's in het dorp.
hoi IMD, Ik vind het heel vervelend dat de verloskudnige in jouw dorp voor jou te kort hebben geschoten! Ik kan je verzekeren dat dit niet overal zo is! Maak voor je eerste controle (indien je weer zwanger bent) Een afspraak bij de gynaecoloog en vraag of je daar mag blijven en geef ook eerlijk de reden. Vaak is dit geen probleem omdat je wel een medische indicatie hebt! Imke
dankjewel als ik nu zwanger word zal ik mijn gyn bellen en dan kijken we verder anders hebben ze ook een VK IN het ziekenhuis dan kies ik deze keer daarvoor in elk geval niet meer in ons dorp..
Nou helaas ik belde de gyn op en mocht geeneens daar voor een intake komen ik moest mijn VK maar bellen, ik heb nu een afspraak gemaakt met mijn vorige VK (je mag hier namelijk niet naar een andere omdat wij zover overal vandaan wonen en je maximaal 10 kilometer van je VK af mag wonen anders accepteren ze je niet, dus ik heb weinig keuze MAAR ik ga het wel aankaarten en duidelijk maken wat mij de vorige keer niet is bevallen (haha letterlijk) en dat ik graag een stukje stabiliteit zoek..