Hoeveel % zekerheid kregen jullie bij bepalen geslacht?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Sara1976, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sara1976

Sara1976 Actief lid

11 jul 2006
    233
    0
    0
    Hoi Meiden!

Vandaag de 20 weken echo gehad. Deze was echt super, want alles was heel mooi zichtbaar, en alles zag er prima uit!
    We wilden deze keer graag weten wat het geslacht is, en de echoscopiste gaf ons 90% zekerheid dat het een meisje is!
    Eenmaal thuis vind ik het toch nog een vrij grote kans, 10% dat het een jongetje is, dus om nou allemaal roze aankopen te doen?
    Hoeveel zekerheid kregen jullie? En kwam dat ook uit?

Groetjes Sara

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Wil je echt alles alleen maar in roze kopen? Ik zou toch voor de zekerheid wel een aantal kleertjes kopen die wat neutraler zijn hoor, je weet het inderdaad nooit helemaal zeker. En het zou toch jammer zijn als je zoontje op de eerste foto's staat met een roze frutseljurkje ofzo..

3. Sara1976

Sara1976 Actief lid

11 jul 2006
    233
    0
    0
    Nee hoor, is bij wijze van ;)
    We hebben al een dochter, dus hoeven sowieso niet veel aankopen meer te doen. Ik wil straks wat neutrale pakjes gaan halen, maar vind het toch leuk om wat nieuwe dingen te halen, zoals boxkleed, hoes voor maxi cosi, dekentje, lakentje, enz. Vind het dan leuk om echt meisjesspul (of jongensspul) te halen.
    Vandaar mijn vraag.

4. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    99% een meisje, maar toen hij eruit kwam was het toch echt een jongen. 4 gynes hebben een meisje gezegd..

Bij deze 99% een jongen maar dit keer heb ik ook heel duidelijk balletjes zelf gezien dus daar gaan we maar vanuit.

5. Roosje08

Roosje08 Actief lid

23 sep 2007
    302
    0
    0
    Den Haag
    Bij mij zeiden ze ook 99% meisje. Ik Zei nog erbij van weetjuh het wel zeker want, ik ga de kamer rose verven.. Ja zei ga je gang want het is zeker een meisje.. Nu zit ik wel te twijfelen hoor:) Ik heb over 2 weken een groei echo dan ga ik het voor het zekerheid nogmaals vragen:)

De ergste is dat ik alles al klaar heb ( rose). Ik ga mij kapot lachen als het een jongen wordt. bereid je je voor een meisje krijg je een jongen. Natuurlijk is hij ook wel welkom maar tog het zal wal een shok zijn:)

Ik ben egt beniewd ng 10 weekjes insallah en dan zien we het wel:)

6. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Bij ons, met de 20 weken echo, heeft de echoscopiste ons 1000% (jawel, duizend) zekerheid gegeven dat het een jongetje is. En bij de 27 weken (pretecho) heb ik het zelf ook goed kunnen zien (staat op dvd en is echt goed duidelijk). Ik heb dan wel heel praktisch al heel veel jongenskleertjes gekocht, maar blijf toch nog een beetje onzeker erover (zoiets van eerst zien dan geloven). Mocht hij toch een meisje zijn; niks aan de hand; dan hebben we nog meisjeskleding van onze dochter. Kamer is trouwens wel blauw/groen, maar das voor een meisje ook niet zo'n ramp.

7. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Tot 4 keer aan toe 99% zeker een meisje... En de 5e keer een jongen (1% kans!) Dus pin je er niet op vast of doe later nog een 3d echo, die is vaak een stuk duidelijker!

8. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Jongens kunnen ze eigenlijk met een veel grotere zekerheid aangeven dan meisjes (je hoeft tenslotte niets uit te sluiten: het is er!). Meisjes is nooit 100%. Hoe later in de zwangerschap nog een 3D hoe beter je het kan zien (maar dat is ook wel een beetje zonde van het geld verder hoor.. want mooie plaatjes krijg je niet echt meer dan). Er is altijd een minieme kans dat men het niet goed ziet (maar dan hebben we het dus vooral over de fout wanneer men dacht een meisje te hebbn gezien. Jongens zitten bijna nooit naast).
    Ik kon bij een (medische) 3D bij 35 weken echt niet om het geslacht heen... WOW!

9. Sara1976

Sara1976 Actief lid

11 jul 2006
    233
    0
    0
    Bedankt voor jullie antwoorden!
    Als ik dit zo lees allemaal, ga ik nog maar geen typische meidendingen aanschaffen :D . Dat het dan toch nog zo vaak verkeerd wordt gezien had ik niet verwacht!
    Ik had voor dit kindje nog helemaal niets gekocht. Alleen na de echo van gisteren kon ik het niet laten om 1 rose knuffellapje te halen en een paar roze slabbertjes. Ben nou eenmaal gek op roze! Maar hier laat ik het voorlopig maar bij, denk ik.
    Wel jammer dat we het dit keer graag wilden weten, maar nu eigenlijk nog niets wijzer zijn. 90% meisje, 10% jongen.
    Wat we nog wel gaan doen over een aantal weken is een pretecho.
    Voor onze dochter hebben we dat ook gedaan, en we willen dit kindje dat ook geven, is ook mooi voor later.
    Ben wel benieuwd of we dan iets meer zekerheid krijgen.
    Heb zelf ook weer vanaf het begin het gevoel dat het een meisje wordt, en ook steeds het gevoel gehad dat we 2 meiden zouden krijgen. Ook ons dochtertje zegt steeds uit zichzelf dat ze een zusje krijgt.
    Als het bij de bevalling toch een jongetje blijkt te zijn, zal het wel even omschakelen zijn, maar wat het ook is, met allebei zijn we even blij!

Liefs Sara

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Bij mij werd er met de 20 weken echo gezegd dat de gyn er zeker van was dat het een meisje was. Zag ook wel echt meisjes-achtige delen.... Alleen dat bleken later zijn billen geweest te zijn....haha....:) Bij de bevalling bleek dat het een jongen was..... Ik was heel verbaasd!

11. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Wij hebben 99,9% zekerheid gekregen (een volle 100 mogen ze officieel niet geven) dat ik in verwachting ben van een knulletje. Daarom word de babykamer nu ook lichtblauw/bruin gemaakt, en zijn werkelijke alle spulletjes aangekocht met iets lichtblauws. Stoere, lieve babykleertjes in jawel... Lichtblauw. Rompertjes in het lichtblauw. Als het dan toch een meisje is, ga ik gewoon nog een keer winkelen hahah.

Maargoed 2 keer een echo gehad, en beiden keren overduidelijk een piemeltje te zien. Dus ik denk dat we wel goed zitten :)

12. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    70 % Meisje .. En ik heb vanaf het begin gezegt het is een jongen en dat denk ik nu nog steeds.. haha we zien wel :)

Ik heb zowel jongens als meisjes kleding in de kast :) Altijd leuk als kraamcadeau ;)

13. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    90% een meisje zeiden ze met de 20 weken echo

met 29 weken zeidenz e bij de pretecho 99% een meisje

en dat was ook wel oveduidelijk tezien

14. salsera78

salsera78 Actief lid

23 dec 2007
    377
    0
    0
    Jeetje, zal voor mij ook wel schrikken zijn als ik het roze kamertje over zou moeten schilderen en alle kleertjes niet meer zou kunnen gebruiken. Ik ga gewoon uit van een meid hoor. Ik kreeg geen 100% behanggarantie maar zag echt de schaamlipjes / 3 streepjes. Daarnaast heb ik op een bepaalde site (ff googlen) allemaal geslachtsecho's bekeken en mijn kindje zag er tussen de beentjes precies uit als alle meisjes. En als het toch nog een jongetje blijkt te zijn ga ik echt keihard lachen dat die kleine me nu al zo voor de gek houdt.

15. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dat zag je dus bij mij (of eigenlijk Thijmen...hihi...) ook. Echt drie streepjes tussen de benen. Denk dat de gyn de hoek van de echo niet goed had oid... Was wel ff een hele verrassing toen ik bij de bevalling voor de grap vroeg of het een meisje was.... Toen zeiden ze dus... nou, het is een jongen!

16. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Ik ben met 17 weken voor een geslachtsbepaling geweest en zag al direct op de monitor dat het een knulletje is, bij de 20 weken is dat nogmaals bevestigd en bij mijn pretecho nog duidelijker! Dus voor mij is het 100% zeker dat het een knul is. Kan echt geen meid meer zijn want heb tot 3 keer toe overduidelijk een piemeltje en balletjes gezien!

Nu ken ik een meisje die net 14 weken zwanger is en die loopt al te verkondigen dat ze een meisje krijgt omdat de echoscopiste dit voor 90% heeft bevestigd. Maar heb de geslachtsdelen gezien bij een kindje van 14 weken en dat kan nog makkelijk een jongentje zijn hoor! Ik zou als ik haar was nog niet te hard juichen want 14 weken is wel erg vroeg. En bij een meisje hebben ze het vaker fout als bij een jongen.

17. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ook als ze zeggen een jongetje kan het nog een meisje zijn. de schaamlipjes kunnen nog erg egzwollen zijn en een navelstreng wordt nog wel eens aangezien voor een piemeltje ;)

maar eh.... gewoon lekker vertrouwen op de echoscopiste joh, ze hebben het meestal toch echt wel goed en anders heb je een heel mooi verhaal voor hier op het forum! haha

18. salsera78

salsera78 Actief lid

23 dec 2007
    377
    0
    0
    @ rosao:
    oei, het kan dus echt hè? haha. Er is me bij 2 echo's een meid verteld. Ik krijg als het goed is nog 2 echo's en ik hoop dat ze dan nog eens willen kijken. Gewoon puur om niet zo verrast te worden door m'n kleine.

19. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    :confused: Ik weet niet hoe jij daarop hebt gereageerd, maar ik denk dat ik behoorlijk in shock zou zijn hoor. Maandenlang focus je je op het ene geslacht, en dan blijkt bij de bevalling pas dat het een kindje van het andere geslacht is :eek: Had je het kamertje neutraal of was alles roze?

20. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Vreemd genoeg was ik niet echt in shock. Misschien kwam dat omdat ik voor de 20 weken echo dacht dat het een jongen was. Toen ze toen zeiden dat het een meisje was, was ik echt geschokt. Met de bevalling had ik meer zoiets van "zie je, had ik toch gelijk!".
    De kamer was redelijk neutraal, had allerlei kleurtjes. Twee laatjes van de commode zijn roze, maar daar moet ie maar mee leven :) Had wel wat meisjeskleding, die heb ik verkocht :)
    Had met de bevalling 1 roze setje en een neutraal setje, het waren ook 2 maten.

Vond het wel grappig dat niet de gyn maar ik uiteindelijk gelijk had...haha....

Deel Deze Pagina