zwanger en overgewicht

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Ellen1984, 5 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hallo, :D

ik heb gisteren een test gedaan en vanmorgen een en ze zijn allebei positief. Nu had ik een vraagje, Ik heb nogal wat overgewicht, ik weeg zon een 120 kilo :oops: en ben 1m70 groot. nu moet ik wel zeggen dat ik daar niet echt last van heb, ik ben verkoopster en sta de hele dag achter de kassa moet vaak met zware dozen dragen. Enkel als ik veel trappen moet doen dan ben wel eens kortademig, maar zwemmen kan ik best lang volhouden op mijn eigen tempo. mijn bloeddruk is ook altijd normaal
    nu is mijn vraag loop ik hierdoor meer risico dan iemand anders tijdens mijn zwangerschap op een miskraam of afwijking :rolleyes:
    :(: :(: :(:
    groetjes ellen

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Ellen,

Ik wil je niet ongerust maken maar als je er zo speciefiek naar vraagt...
    je hebt niet meer risico op een kindje met een afwijking, wel iets meer kans op een miskraam en op complicaties bij de geboorte. Ook is de kans dat je bloeddruk stijgt en de kans op zwangerschapssuiker iets hoger. Maar maak je er niet te druk over alsjeblieft, je kunt er nu verder toch niets aan doen. Probeer wel in beweging te blijven, gezond te eten, nu niet af te vallen en ook niet (te veel) aan te komen.
    Goede zwangerschap gewenst!

Mirjam

3. dank je wel voor je antwoord ben gisteren bij mijn huisarts geweest en die vertelde me ongeveer hetzelfde. gezond eten doe ik nu ook ja fruit en groeten werden nogal eens vergeten. laat werken pas tegen 19u thuis dan nog volledige maaltijd maken gebeurde niet altijd ben me er natuurlijk zeker van bewust dat dit nu zeer belangrijk is.

groetjes ellen

Deel Deze Pagina