Berenpakje maat?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Ntje, 9 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    In oktober verwachten wij ons eerste kindje en nu heb ik voor de winter een heel schattig berenpakje gezien, lijkt me lekker warm voor in de winter:).

Maar welke maat kan ik het beste kopen? 56 of 62? Of weer een hele andere maat?

Hij is van de h en m trouwens dus misschien dat dat ook nog verschil maakt.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

2. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

29 sep 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou gaan voor maat 56, dan kan hij hem gelijk aan als hij het ziekenhuis uitgaat.

3. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    56 had ik gekregen en ze heeft hem wel eens gedragen vanaf een week of 3/4 als ze in de draagzak zat buiten. Ze heeft hem maar een paar weekjes gepast. Ik vond het niet heel handig aan en uit trekken.
    Als je hem direct wilt gebruiken zou ik voor 56 kiezen, 62 zou ze echt in verdwenen zijn in het begin :).

4. Andastra

Andastra Actief lid

15 sep 2012
    454
    0
    0
    Ik zou voor de 62 gaan.

Het schijnt een mooie en lange nazomer te zijn, dus volgens mij zal je de eerste weken wel perfect doorkomen met kleertjes en een dekentje.

5. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

62, mijn kleintje droeg hem ook al met maat 50/56 had ruimte over bij benen en armen maar was lekker warm.

6. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik heb er eentje gekocht in maat 56, maar hij heeft hem bijna niet gedragen. Wat hier al werd gezegd, het zijn lastige dingen om aan en uit te trekken. Ik had er eentje van Nijntje van V&D, maar de stof was zo dik en pluizig dat de kleine zijn armen en benen niet eens kon buigen in dat pak. Misschien als hij iets groter was geweest, dat het wel had gekund. Daarom zou ik zeggen, koop hem een maatje groter en trek het hem later pas aan. Dan is het misschien ook wat kouder.

7. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik hem maar in 62 haal dan:).

8. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Is het soms deze? :D pas voor de grap eens aangedaan. Voor normaal trek ik dit noet aan. Vind capuchons sowieso onhandig. Hij valt overigens vrij groot. De mijne is nu bijna 4,5 maand en heeft hier maat 56 aan. Heb wel klein kindje.

9. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    ik zou voor 62 gaan.. ligt er natuurlijk aan hoe groot je kindje is, maar oktober begint het koude weer pas, dus mijn idee is met 62 dat je er iets meer aan hebt

10. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    ik heb hem ook en dan in maat 62. Mijn zoontje was groot maar kon hem erg lang aan. Ik vond hem ideaal in de wagenbak! Geen gekloot met jasjes. In het begin was hij natuurlijk veel te groot maar wel lekker warm

11. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Wij hadden een berenpakje van H&M in maat 50(!)... die heeft ze 3 maanden aangehad!! Misschien zelf nog wel langer. Eerst verzoop ze er in, daarna ging hij haar steeds beter passen...

Een heel gemiddeld kindje overigens: 50 cm bij 3400 gram

12. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Haha nou ga ik toch weer twijfelen :p. Het is ook zo lastig als die kleertjes in die kleine maatjes, vooral het feit dat je van te voren niet weet of ze het past of niet.

Ben bang dat als ik wacht met kopen tot ze er is ik hem niet meer kan krijgen..

13. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

29 sep 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    #13 Misstiara5, 10 jul 2013
    Laatst bewerkt: 10 jul 2013
    Ja, lastig hè? Mijn kindje was 55 cm en in januari gekomen. Hij kon hem 1 of 2 maanden aan. Daarna moest ik naar een ander jasje. (maakt niet uit, had nog een ander superschattig jasje) Jemen zelf even kijken welke periode je het jasje aandoet. Ik had hem zelf bij de geboorte, uit het ziekenhuis. En ik vond het toen zooooo cute! Ik had een keizersnede, maar moest erg lachen, en dat kan helemaal niet met een keizersnede. Hoe dan ook, het is errug schattig! Succes met je keuze!

14. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Ik zou 62 kopen! 56 heeft ze hier maar heel kort aangehad(had qua gewicht en lengte een gemiddelde baby). Als je hem voor hem net na de geboorte wil zal ik 56 nemen, voor echt in de winter zal ik echt 62 nemen.

15. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    nou hij is in 62 besteld.

ik ga er nu van uit dat ze hem december, januari en februari zo een beetje aankan.

en zo niet kijken we dan wel weer wat we dan kopen:p.

bedankt voor al jullie reacties!

Deel Deze Pagina