Welke babyverzorgingsproducten?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Missprincesa, 28 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben een lijstje aan het maken met spulletjes die ik nog moet kopen, het meeste heb ik al, maar ik moet nog wel verzorgingsproducten kopen. Eigenlijk weet ik niet wat nou echt nodig is en wat ik nou waarvoor gebruik.

Op de hemalijst staat bijv: babyolie, babybodylotion, babyhaarlotion, babyzeep, babycreme, babywasgel, babymassageolie, babyshampoo en dan is er ook nog billenzalf. Een aantal kan ik natuurlijk wel zelf bedenken :p maar veel lijkt me ook nogal dubbelop of is het me niet helemaal duidelijk wanneer je het gebruikt, wat is bijv. het verschil tussen babycreme en babybodylotion? Wanneer gebruik je babyzeep en wanneer babywasgel?

Voor de billenzalf had ik begrepen dat Sudocreme heel goed was? Iemand ook nog andere tips qua producten (niet alleen qua soort, maar ook qua merk)

2. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb gister voor het eerst wat gekocht en beperk me nu nog even tot een klein potje sudocreme (gebruik ik het vaak, dan komt er vanzelf een grote pot voor de babykamer en een klein potje voor in de luiertas), baby-olie en badolie. Ik twijfel over shampoo, maar ik kan me ook voorstellen dat ik die na de kraamweek alsnog koop.

Wij hebben van seba-med. We willen iets wat rustig is voor de huid. Onze uk heeft grote kans op droge huid en mogelijk eczeem. En als de baby het niet krijgt, heeft papa het in ieder geval. En die wil de kleine ook heus wel in bad doen!

3. Onje

Onje Niet meer actief

In de babydozen zitten vaak miniatuurtjes ik zou daar even mee beginnen. Je weet nooit hoe je kindje gaat reageren op bijvoorbeeld Zwitsal.

4. Andastra

Andastra Actief lid

15 sep 2012
    454
    0
    0
    Niet te veel kopen op voorhand, want je weet niet wat je kindje zal verdragen.

Wij zijn begonnen met de productjes van Mustela, was gewoon een zeep voor in het badje waar je ook de haartjes mee kon wassen.

Na een paar weekjes werd duidelijk dat ze een droog huidje had en dan zijn we overgeschakeld naar badolie van Mustela en later nog naar de badolie van Stelatopia (onderdeel van Mustela voor droge huid) en dan de hydraterende crème van Stelatopia en een aparte shampoo (tegen melkkorstjes).

Ik heb een heleboel dingen amper een paar keer gebruikt, of helemaal niet gebruikt, dus allemaal weggegooid geld.

Wel gebruiken we sinds haar geboorte de poepzalf van Mustela bij elke luierwissel (nog steeds) en ze heeft nooit rode billetjes gehad!

5. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, dus als ik gewoon een (klein) potje Sudocreme heb, wat billendoekjes, babyzeep (Sebamed gebruik ik zelf ook, kan ik die gebruiken of is er een speciale babyversie?), shampoo (op de pretecho was te zien dat hij al aardig wat haar had :)) en haarlotion dan heb ik wel voldoende qua verzorgingsproducten?

6. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    Lastig idd het grote aanbod in babyspullen, vond ik ook!
    Nu onze dochter 2 weken oud is kan ik je zeggen dat ik badolie gebruik; een lotion (maar olie kan je ook gebruiken) om haar velletje in te smeren en wasgel (europrofit merk heb ik) om dagelijks de billetjes mee te wassen.
    Meer gebruik ik nog niet. Sudocreme ga ik pas gebruiken als ze rode billetjes heeft, zolang het niet nodig is kan de huid het prima zelf reguleren (was advies van kraamzorg).

Oja ik had van europrofit de olie gekocht maar die lost in het badje niet goed op, bleef er als het ware opdrijven, die van zwitsal wel zodat het lijfje goed 'gesmeerd' blijft zegmaar (had ik ook staan) dus die gebruik ik nu. Ik weet niet hoe kruidvat is..

7. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik gebruik billenzalf en was gel de rest eigenlijk niet

8. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Ik heb hier een complete mand vol verzorgingproducten van Zwitsal cadeau gekregen. Dus nu maar hopen dat ons kleintje hier ook tegen kan...

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik gebruik nu:
    Zeepvrije wasgel (ik zou neutral proberen als je man eczeem heeft)
    Shampoo 1 keer per week, maar dochter is inmiddels ook al wat ouder. In het begin had ze ook wel veel haar, maar gebruikte ik het niet.
    Sudocreme (alleen bij rode billen)
    Bepanthene (voor droge plekjes in gezicht en tijdens de bv).

Verder gebruik ik niks. Van haarlotion krijg je hele vette haartjes bah.

10. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    We hebben goede ervaringen met seba-med, dus die proberen we eerst. Vind ik wel lekker ruiken. Er is inderdaad een aparte babylijn. Mocht het niet lukken, dan kunnen we uk natuurlijk altijd nog goed insmeren met cetomacrogol-creme en badderen alleen met water. En ik kan natuurlijk wel andere producten gebruiken. Ik ben dan weer nergens allergisch voor :)
    Neutral is ook een optie, maar dat zien we dan wel :)

Ik verwacht in de eerste week nog niet direct shampoo nodig te hebben dus dat kopen we dan daarna wel. Kruidvat zit op een paar minuten afstand.

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier had ik alleen wasgel, shampoo en bodyspul van zwitsal. Billenspul gebruik ik van weleda en zinkOLIE van dr swaab. De zinkolie werkt echt super tegen rode billetjes en het beschermd en verzorgt.
    Hier absoluut geen sudo. Dat is echt troep en lang niet zo huidvriendelijk en dermatologisch als ze beweren....
    Brand en prikt als een gekj bij open plekjes en veel kids kunnen er niet tegen. Wij gebruiken het al niet eens meer op het werk.(zorg)

12. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Damay, wat een goede tip... wist niet dat sudo zo'n troep was. Ik hou niet van troep, dus ik zal eens naar de alternatieven kijken dan. Zinkolie dus...? Waar koop je dat? En wat is dat billenspul wat je van Weleda hebt?

13. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL

Dat wist ik ook niet, dacht dat het juist goed was, zie het ook overal staan als aanrader :)

14. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    De zinkzalf/olie gebruik je dus alleen als de billetjes beschadigt/rood/geirriteerd zijn en als ze gewoon normaal zijn de billetjeszalf?

15. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Mijn kleine manneke( bijna 8 weken) gaat met papa mee onder de douche ( niet elke dag) We gebruiken dan wat wasgel van de zwitsal en soms een beetje shampoo. Na douchen smeer ik hem in met zwitsal zachte creme.
    Soms is het rondom zn anus wat rood na ontlasting, ik gebruik dan wat Multind billenspray. Hoef je de zere huid niet aan te raken,wel zo hygienisch en niet pijnlijk voor je beeb. Als zn billen er gewoon uitzien smeer ik er niets aan. Regelmatig een schone luier en een goed billendoekje doen al veel. Oh ja, en even de bips laten 'drogen' voor je de nieuwe luier omdoet.( en ja, ik ben al natgeplast:D)
    Haarlotion vind ik zelf lekker ruiken,dus een paar drupjes daarvan.Even wassen op de dagen dat hij niet word gedouched doe ik vaak met een scheutje badolie in het waswater.

16. Myhiro

Myhiro Actief lid

13 okt 2012
    492
    0
    0
    Ik heb nu in huis: weltrusten bad (voor in het water), haar en body shampoo (om met te wassen), bodylotion (na het badderen), gezichtscreme (voor droge, schrale plekjes) en billencreme. Allemaal van Weleda.
    Mustela, zwitsal, etc moet ik niet hebben zit vol troep. Heb zelf een gevoelige droge huid die helemaal is opgeknapt door troep te mijden, dus mijn keuze was snel gemaakt :)

17. SLT

SLT Lid

12 apr 2013
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bepanthen zalf of creme vind ik ideaal voor (krab)plekjes in gezicht, billen en evt bij tepelkloofjes/gevoelige huid bij eerste wkn bv.
    Verder balneum voor in bad en wasgel en shampoo (v/d action). Haarlotion van de etos later nog aangeschaft.
    Geen sudo, vind ik ook 'troep'. Wordt ook vaak te dik erop gesmeerd.

18. SLT

SLT Lid

12 apr 2013
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    O,ja ik vergeet nog een belangrijke: vaseline! Aan de thermometer, later bij inbrengen zetpil etc etc

19. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

29 sep 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Balneum badolie, lekker voor huidje
    Verder spullen van neutral. Geen parfum. Dit ivm eczeem (wat veel baby's hebben )
    Dus neutral wasgel, shampoo en huidolie.(berg)
    Sudocreme, gebruik ik nauwelijks
    Bepanthen zweer ik bij en gebruik ik ontzettend veel. Schrale wangetjes, tegen eczeem, billetjes.

20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Wij gebruikten altijd standaard sudo bij open plekken en smetplekjes bij ouderen. Dat is/was bij de meeste instellingen de gewoonte. Nu word het afgeraden door dermatologen. Niet voor niets natuurlijk. En ik heb het ooit wel eens op een schraal plekje gesmeerd bij mezelf:$ dat brandde echt als een gek. Hoorden we ook regelmatig van de clienten.

Zinkolie zit in een wit met geel potje. Dr swaab. Drogist of apotheek heeft het. Het is creme met een olielaagje erin. Dit moet voor elk gebruik wel eerst omgeroerd worden met vinger of wattenstaafje om De olie goed te vermengen.
    Heel dun erop kloppen. Dus erop smeren en met je vingers erin kloppen. Zo dun dat je de huid er door ziet. Dikke laag sluit af en gaat broeien. Dit moet trouwens met sudo ook maar dat doen veel mensen niet, die smeren er een dikke witte laag op "ter bewcherming". Zowel zinkolie als sudo hoor je voor elke smeerbeurt te verwijderen met een beetje olie. Weten en doen veel mensen ook niet. Jammer dat ze dat er niet bij vermelden.

Het gaat dus echt om zinkOLIE. Dus niet de tubes zinkzalf en creme die ze bij kruidvat of zwitsal verkopen. Dat is net even iets anders.
    De zinkolie kan je gebruiken bij open en geirriteerde billen en huid. Dus ook bij smetplekjes in bijv nekje. Het werkt verzorgend, beschermend en indrogend (bij natte plekjes).

Die van weleda is billencreme. Ook lekker spul en wat makkelijker hanteerbaar als je bijv weg gaat omdat het in tube zit en zo gebruiksklaar is. Maar werkt minder als de zinkolie.

Deel Deze Pagina