Heb zelfs van de kraamhulp hier gehoord bij de laatste dat ze absoluut niet voor zwitsal zijn omdat er veel baby's zijn die er niet tegen kunnen omdat ze toch bepaalde gebruiken waar baby's op reageren. Het luchtje vind ik heerlijk en voor mijn eigen gebruik ik het wel, zonder problemen maar voor onze kinderen was het echt niets en ik hoor er hier veel in de omgeving. Maar nogmaals het luchtje is heerlijk. En als je kindje gevoelig is voor berg zou ik zeker de haren er niet mee wassen.
Hier is de oudste 8,5 jaar oud en heeft het ook nog steeds, ooit gaat het wel een keer weg, hij heeft er verder geen last van.
Bij mij hebben ze het allemaal echt heel erg gehad, gewoon een soort korst op hun hoofd. Ik ben er mee naar de huisarts gegaan en volgens haar was het een soort schimmel. Ik kreeg antischimmelcreme voorgeschreven, dat heb ik op hun hoofden gesmeerd. Hierdoor lieten er wel wat haartjes los, maar gelukkig ook die vieze korst. Je kan het dus ook gewoon proberen met daktarin (voetschimmelcreme) als je dat durft. Maar ik zou het niet doen voordat je alle andere middeltjes geprobeerd hebt. Een babyhuid is nogal teer..
Ontaarde moeder hier. Ik heb mijn twee oudsten hun haren nooit met shampoo gewassen tot ze twee waren. Gewoon altijd alleen met water uitgespoeld. Stonk nooit. Mijn oudste had berg en toen kreeg ik van de arts te horen dat ik beter helemaal niet zijn haren moest wassen met shampoo. Berg is trouwens wel gewoon weggegaan. Mijn middelste heeft nooit berg gehad en mijn jongste is nu 11 weken en heeft een beetje schilfers. Bij de oudste maakte ik het los door olie erop te smeren. Nachtje wachten en toen met een baby borsteltje ronddraaiende bewegingen gemaakt.