Niks aan de berg doen! Het is iets wat de natuur zo bedoelt heeft. Ik heb gelezen dat het een extra beschermlaag is die je baby's hoofd beschermt tegen alle prikkels. Als ze de prikkels beter aankunnen verdwijnt dit vanzelf! Vind het een hele mooie gedachten zelfs als je er niet in geloofd. Onze natuur weet echt wel wat ie doet! Dus goede reden om er vanaf te blijven 😊
Dag Mamsy, Het is niet helemaal herkenbaar maar wel een hele boel! Ik ben behandeld voor een postnatale depressie en een angststoornis. Zelf woon ik in Rotterdam en ben dus super begeleid door de Moeder/Kind afdeling in het Erasmus Medisch Centrum. Sinds een maand word ik verder behandeld bij Moleman. Mijn zoontje is nu 21 maanden oud. Ik vind het rete stoer dat je zo open bent en daarom ook mijn reactie. Super dat je al hulp hebt gezocht. Met mij gaat het heel langzaam aan beter maar helaas moet ik echt een mega lange adem hebben en geduld is niet mijn sterkste kant. Mamsy, ik wil je veel succes en kracht toe wensen in je verdere herstel en ik vind het heel goed dat je wel kan schrijven dat je een goede moeder bent. Houd je vast aan dat gevoel. Ook als een naaste tegen je zegt dat je stuntelig doet. Houd vast aan je eigen gevoel (heel moeilijk maar ik denk dat je dat kan). Als je meer contact wil, via PB mag dat altijd. Lieve Groet
Misschien een hele domme opmerking hoor, maar zou je de neurose kunnen verplaatsen naar een ander pluk werkje? Bijvoorbeeld wintermutsjes maken of zo? Of een ander knutselwerkje waar je aan kunt plukken. Misschien dat het je misschien wat rustiger maakt tot alles in gang gezet is.
Mijn moeder had (heeft) ook psychische problemen. Als kind was dit behoorlijk pittig, en dat is zacht uitgedrukt. Als je wil kan ik je in een privé bericht sturen hoe het voor mij als kind was. Dit wanneer je denkt dat mijn verhaal je kan motiveren met je therapie.
Goed nieuws de korstjes beginnen te lossen waardoor je ze met een kammetje er kan afhalen, zachtjes althans. Nu is de huid waar de korstjes zaten enorm rood. Is dit normaal?
Mijn dochtertje had het ook ik heb haar een paar dagen achter elkaar met olie tijdens het badderen in haar haren gesmeerd en een beetje gewreven met een washandje over de berg en na 2/3 dagen was het weg en t is nooit meer terug gekomen