Zomerkleding

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Eerised90, Jan 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eerised90

Eerised90 VIP lid

Heyhey,

Ik heb een vraagje, ik heb vandaag een hele bestelling van de H&M binnen gekregen. 14 stuks.
    Maat 74, maar het meeste is maat 80.
    Sommige dingen met lange mouwen. En vestjes en spijkerbroekjes.

Mijn vraag is wat voor kleding trekken jullie je kleintjes aan in de zomermaanden?

En welke maat hadden ze toen ze 9/12 maanden waren?
    Hoe zwaar en hoe lang toen?

Ons meisje is 20 juni 9 maanden en 20 september 1 jaar..
    Vind het zo lastig..

Misschien een beetje een onduidelijke vraag.
    Maar vraag me af of ik sommige dingen moet ruilen omdat het miss niet echt zomerkleding is?!

Bedankt voor het lezen.
    Liefs

2. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Mijn zoontje is nu 11 maanden en is heel gemiddeld qua lengte en gewicht geloof ik. Hij is nu ca 75cm en 9200 gram. Draagt broekjes maat 74 en bovenkleding 74/80. Denk dus dat je heel juist zit. zal het wel eerder wat te groot dan te klein kopen. Mouwtjes omslaan is beter dan hoog- water- in-de-polder..

3. Eerised90

Eerised90 VIP lid

Ik heb een heel leuk setje voor d'r, een vest met een gestreepte lange broek. (katoen/polyester) Dacht, miss is het te warm.
    Maar in de zomer heb je ook frisse dagen.
    Dus hoef het denk ik niet te ruilen de tshirtjes met lange mouwen.

Ze draagt nu maat 68 en 74..

4. shannen

shannen Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    1,410
    0
    0
    Mijn meisje had toen 68 -74.
    Heeft heel lang in maat 74 gezeten, ze is dan ook iets onder gemiddeld met lengte en gewicht.

9 en halve mnd was ze 69 cm en 8180 gram

vond vestjes altijd ideaal helemaal in de zomer als het dan wat frisser is, vestje erover en klaar.

5. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Mijn meisje had maatje 68-74 in de zomer, maar zij was wel veel lichter als jouw meisje. Ik denk dat je maatje 74(lente)-80(zomer) zeker moet aanhouden.

6. Eerised90

Eerised90 VIP lid

Ja daarom denk ik ook dat het vestje wel fijn is.

En heb een Hello Kitty setje is een lange legging met een tuniek met lange mouwen.

En ook een tshirt met lange mouwen..

Maar iets langs kan geen kwaad toch?
    Vind het zo lastig al die kleren soms :p ...
    Vooral omdat ze tot nu toe echt verschrikkelijk hard groeit haha.

7. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Mijn meisje heeft heel veel van die shirtjes met lange mouwen aangehad, dus kan prima hoor!

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik hoop dat ze deze zomer geen lange mouwen, lange broeken aan hoeven. Alleen maar korte mouwen en korte broeken. Maar aangezien we in een koud kikkerlandje wonen zou ik ook zorgen voor voldoende lange mouwen en lange broeken!

Je weet het gewoon echt niet met kleding, zou zorgen voor van alles en nog wat. Qua maten zal het ook wel kloppen. Hoewel het lastig te voorspellen is. Maar spijkerbroeken en vestjes kunnen ze in oktober ook nog aan. En een leuk shirt met een romper lange mouw gaat ook prima.

9. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

TS, ik zou zeggen pak de groeigrafiek van het CB en volg het lijntje... meestal komt die goed overeen !

10. Eerised90

Eerised90 VIP lid

Lovely, dat vind ik lastig omdat ze tot nu toe zelfs boven de gewichts lijn van jongens loopt..
    Behalve met lengte, dan zit ze er op!

Ik hou het maar op maatje 74/80, en in maat 80 niet téveel lange dingen.

11. LovelyDK

Waarom lastig? Dan zal ze dat lijntje hoogstwaarschijnlijk zo ongeveer blijven volgen... qua lengte sowieso & ik vind dat je daar eigenlijk het meeste uithaalt (ik wel iig)

12. Eerised90

Eerised90 VIP lid

Ja dat is waar..
    Ze groeit ongeveer hetzelfde als mij en ik was met 9 maanden 10.6 kg en 73cm!
    Als Gabriëlla zo de curve blijft volgen is ze met 9 maanden 74/75cm en 10/11kg.
    Thanks voor de tip!!

13. LovelyDK

Dan zou ik dus voor 80 gaan denk ik :D Succes!

14. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,186
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Ons zoontje is bijna 10 maanden en zit nu in maatje 80. Sommige shirtjes past hij nog maat 74 en winterjassen is ook nog maat 74 en past hij goed. Hij is nu 73cm en weegt 8.6 kg

Op maten tabel staat 9 tot 12 maanden maat 80 en vanaf 1 jaar 86. Natuurlijk is het inschattig ieder kind is tenslotte weer anders.

Ik zou voor 80 gaan. Beter iets te groot dan te klein toch? Oja mijn ervaring met H&M is dat het wel eerder wat groter valt dan kleiner

15. shampoo

shampoo Bekend lid

Sep 6, 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Mijn dochter is nu 9.5 maand en draagt maat 80. (Ze is 77 cm).
    Het verschilt heel erg per kind. Maar je kunt beter mouwtjes omslaan dan dat ze te kort zijn. En in de zomer zijn er ook veel frisse dagen hoor. Gewoon een romper zonder mouw en een shirtje met lange mouwen aan.

Share This Page