Pampers maat 4 of 4+???

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Janneke00, 23 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Ik vroeg me af of ik nu pampers maat 4 (7-18 kilo) of maat 4+(9-20 kilo) moet gaan gebruiken... Mijn zoontje weegt nu 10 kilo...

Wat is nou precies het verschil tussen deze twee maten?
    Het gewicht overlapt elkaar namelijk.

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.938
    3.954
    113
    4 is de maat. De + is extra absorptievermogen. En ik geloof dat die of op de rug of op de buik wat hoger zit.

3. angelea

angelea Actief lid

20 dec 2007
    228
    0
    0
    Flevoland
    ik kijk eigenlijk nooit naar kilo's, maar met name naar de pasvorm van de luier die hij nu aan heeft. Mijn zoontje krijgt voor de nacht 5+ en overdag 5. Hij houdt best lang zijn plas op maar als hij wakker wordt laat hij het ineens lopen en dan houdt de 5 het niet meer in de luier en 5+ wel. Overdag is deze ivm beweeglijkheid iets te groot en ook niet nodig.

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Wat het verschil precies is weet ik niet maar ik vond de pasvorm van de 4+ beter dan de 4 (kruidvat in dit geval), kwestie van proberen...

5. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Hier hebben we mt 4 en 4+
    Merk bij 4 dat hij eerder lekt en dat hij iets minder goed past. Wist t verschil ook niet dus even getest
    Wel kruidvat merk

6. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ik weet niet wat het verschil is. Ik gebruikte - toen mijn dochter nog luiers droeg - meestal de grote maat waarbinnen ze met haar gewicht viel. Niet vanwege de pasvorm, maar dan had ze minder last van lekkages.

Ik zou dus zelf 4+ gebruiken.

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Meestal keek ik naar een grotere maat als ze wat vaker doorlekten. Dan checkte ik even het gewicht en probeerde ik het gewoon uit. Soms werkte het niet maar lag het aan het soort luier of gewoon toevallig, meestal werkt het prima met een grotere luier. Laatst zijn wij over gegaan van 4 naar 4+. Luier zelf leek niet te klein, maar ze plast nogal op 1 moment, dus op sommige momenten kon de 4 het echt niet aan. Qua prijs maakt het volgens mij niks uit, dus hebben we gewoon 4+ genomen. Qua gewicht maakt het idd weinig uit, ze was al 9 kilo toen we naar 4 over gingen. Maar als je nu 3 gebruikt, zou ik gewoon eerst naar 4 gaan en kijken of het werkt.

8. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Het is een kwestie van uitproberen. Hier heb ik voor beide kinderen maar korte tijd de 4+ gebruikt, toen de buikjes het dikst waren. Later weer terug naar de 4. De jongste zit met bijna elf kilo in de 4 nu en de oudste heeft die zelfs aangehad tot ze zindelijk werd.

9. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Ik denk dat een + inderdaad voor extra absorptie is.

Mijn meisje is al vanaf begin augustus overdag zindelijk.
    Maar de nacht heeft ze kruidvat maat 5 aan.
    Ze is 13, 5 kilo en deze zitten snachts goed.

10. Luna28

Luna28 Niet meer actief

4+ heeft extra absorptie idd, deze draagt mijn zoontje s nachts en maat 4 overdag.

11. Janna

Janna Fanatiek lid

Inderdaad, 4 en 4+ zijn even groot, maar de 4+ absorbeert meer vocht. Als kindjes groter worden, gaan ze ook meer plassen. Tenminste, vaak houden ze het langer op, maar doen dan in één keer een grotere plas, i.p.v. een heleboel kleine plasjes. Een kind heeft dan niet altijd een grotere luier nodig, want een te grote luier kan weer gaan wijken, met lekkages als gevolg. Als de luier vol zit, krijg je echter ook lekkages. Dat kun je voorkomen door een even grote luier met meer absorptievermogen.

Zo lang mijn dochter bij 4 geen last had van lekkages / te volle luiers, heb ik die dus gebruikt, want die zijn goedkoper. 's Nachts gaf ik haar wel regelmatig 4+, maar ik had niet het idee dat het hielp: mijn dochter vindt het gewoon vervelend als er zo'n groot dik pak tussen haar benen zit. Daar helpt meer absorptie niet tegen. ;)

Ondertussen zit ze in maat 5.

12. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Van kruidvat is 4+ groter dan 4.

Deel Deze Pagina