Betekent een loopoor per definitie een oorontsteking?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Janna, 24 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janna

Janna Fanatiek lid

Tja, de topic titel zegt het al. Mijn dochter heeft anderhalve maand geleden een antibioticumkuur gehad voor een oorontsteking, omdat die na twee weken nog steeds niet vanzelf over was gegaan. Het was na de kuur wel over, maar sindsdien heeft ze al weer twee keer een flink loopoor gehad. (Vandaag de tweede keer.)

Ik vraag me af of een kind ook een loopoor kan hebben, zonder dat het een oorontsteking heeft, of dat ze dus beide keren weer een oorontsteking heeft (gehad). Ik vind het namelijk toch wel veel looporen worden zo langzamerhand... :$;)

Ik kan wel naar de ha gaan, maar die kan hoogstens een kuurtje geven en ik heb er ook geen zin in om de ene na de andere kuur dat lijfje in te stoppen. :(

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Als je een loop oor heb is de ontsteking toch vrij? Wel besmettelijk maar dan was het wel een oor ontsteking

3. Janna

Janna Fanatiek lid

Ok, maar dan kun je dus geen loopoor hebben, zonder dat je daarvoor eerst een oorontsteking hebt gehad?

4. Deliana

Deliana Niet meer actief

Nee dat klopt.

Ik zou toch even met de HA bellen, misschien is de ontsteking nooit helemaal weggeweest?

Onze dochter had een tijd terug ook een loopoor en net toen het over leek begon het weer opnieuw.... Uiteindelijk bleek ze een middenoorontsteking te hebben.

5. Janna

Janna Fanatiek lid

Ja, mijn man wil ondertussen ook dat ik/hij met haar naar de ha gaat. Meestal ga ik, omdat hij doordeweeks geen vrije dagen heeft en ik wel, maar ondertussen heeft hij het er al over dat hij morgen wel zal bellen en zal gaan (waarvoor hij vrij moet vragen), dus het zal hem wel echt dwars zitten. En het zit mij natuurlijk ook niet helemaal lekker, anders stelde ik deze vraag hier niet.

Deel Deze Pagina