Ik heb t gevoel dat ik continue aan t voeden ben.. Toen ons zoontje werd geboren viel ie in slaap na de voeding maar nu word ie meteen weer wakker als ik n verplaats (hij valt half in slaap aan de borst. Vooral overdag, soms is ie dan zo lang wakker dat ik weer van voren af aan kan beginnen met luier verschonen en voeden en heb ik helemaal geen tijd on zelf ook even te slapen. Dan leg ik m neer en begint ie soms gewoon weer te zoeken en onrustig te worden/huilen. Hij is goed gegroeid dus ik zou denken dat de voeding genoeg is. M'n baby is nu 5 weken en woog vorige week bijna 5 kilo (geboortegewicht 3900). Heb een kolf gekocht om misschien via de fles nog wat moedermelk te kunnen geven zodat je ziet of t voldoende is, is dat een idee? :-/
ik herken het van die eerste weken . het wordt echt minder. Je kunt natuurlijk kolven, maar dat is wel weer een extra belasting vor jezelf. je kolf opbrengst zegt ook niets over de hoeveelheid melk die jouw kindje uit je borst haalt. Kindjes halen nl veel meer melk uit jouw borst dan de kolf doet (over het algemeen). het klinkt alsof hij aan het regelen is. Voed je altijd op verzoek? Of hou je een bepaald schema aan? Kan het ook zuigbehoefte zijn? neemt hij genoegen met jouw pink of eventueel een speentje?
Je kindje is nog heel klein, er zijn regeldagen en sprongetjes waar je mee te maken hebt en daarnaast kan je kindje ook gewoon enorme huid/mamahonger hebben. Ik herken 't wel hoor. Dreumes is 20 mnd maar er zijn nog steeds dagen dat ik het gevoel heb, uitsluitend te hebben gevoed op een dag. Mijn dreumes had als baby ook een enorme mamahonger. Ik heb dat opgelost door een draagdoek te gebruiken en daar ook in te voeden. Zo had ik niet voortdurend het gevoel dat ik verder niets meer kon doen en ik had een tevreden baby die lekker knus en relaxed bij mama kon zijn.
Hij is idd nog klein en soms vergeet ik dat een beetje hij is de laatste dagen snel huilerig en soms zelfs ontroostbaar terwijl hij dat de eerste drie weken niet had. Er komen steeds meer dingetjes bij waardoor ik nu soms twijfel of er wat met hem is. Wat ik merk: -als ik eenmaal ga voeden komt hij heel moeilijk weer in slaap later (tenzij ie op mijn borst in slaap valt en ik zo blijf zitten), hij blijft dan steeds zoeken wanneer ie niet kan slapen lijkt het -is erg onrustig, beweegt en maait veel en lijkt gefrustreerd vooral in de kinder wagen bak -vaak de hik -af en toe hoestje -s avond huilen en weet soms dan niet wat er is -veel poep luiers en ook wel gasvorming -borst veel loslaten en weer aanhappen en word dan heel wild en onrustig -kreunen en kraken Jullie enig idee?
Ps. ik voed op verzoek. Pink hoeft ie niet en speentje wordt ie ook nog niet veel rustiger van (spuugt m vaak weer uit en t kostte me al veel moeite voor ie m aan hapte dus gebruik t eigenlijk niet)
ik denk toch krampjes en mamahonger? Weet wel dat ik de eerste 10-12 wk echt vermoeiend en intensief vond, wat dat betreft. Hier huilde dreumes vanaf week twee tot en met week 11 ofzo, vanaf ongeveer vijf uur in de middag tot een uur of half twee 's nachts. Op een gegeven moment ging ik echt tegen de avond opzien, en toen, was 't zomaar ineens "over"
Misschien wel.. Weet t niet echt! Hij maakt ook wel eens een piepend geluid alsof ie stikt. Regel dagen kunnen dat meerdere dagen achter elkaar zijn of is dit meestal 1 dag?
Als je twijfelt en denkt dat er iets medisch is, zou ik naar de HA gaan, het is tenslotte via een forum altijd lastig. Een piepende ademhaling zou op zich kunnen duiden op iets anders (verborgen reflux of iets dergelijks?) In elk geval... regeldagen... jeetje soms dacht ik weleens dat er regelweken waren, dus ja dat kan. Maar kindjes die zo piepjong zijn, kunnen gewoon ook onrustig zijn, omdat er veel indrukken op ze af komen, omdat ze in de wereld moeten wennen en omdat ze gewoon nog heel erg klein zijn. Maar nogmaals, als je 't niet vertrouwd, zou ik even langs de HA gaan hoor!
Ik ga deze symptomen aankaarten bij de kinderarts hier en dan eens kijken wat zij er van zegt. Het is een hele vreemde vrouw dus ik hoop niet dat ze ons niet serieus neemt ofzo.. Soms denk ik: het is een kleine baby, logisch dat ie huilt en veel voeding wil. Maar de eerste twee/drie weken was ie echt anders en ik heb ergens gewoon zon gevoel alsof er iets is. Als het reflux is hoe kunnen ze dat bevestigen en behandelen?
Dat piepend geluid was hier ook. Ik las iets over de luchtpijp die nog niet helemaal klaar of sterk was. Het is nu vrijwel weg. Moppie maaide zichzelf wakker en daarom gebruikte ik eem puckababy. Heb je het boek oei ik groei? Ik vind het een echte aanrader! Hier staat vanalles in over de sprongetjes (onrust) etc. Verder heb ik geen tips voor je. Maar ik weet wel dat Hoe minder ze slapen Hoe slechter ze slapen. Slaapt ze bijv bij het wandelen wel goed? Succes!
Ja ik wil nu alsnog de puckababy gaan bestellen want die woombie was helaas dus te klein dus heb t nog niet kunnen testen. Hij beweegt zooo veel dus heb wel het gevoel dat dit eventueel heel fijn zal zijn zon inbaker zak. Nee dat boek heb ik niet, is dus een fijn boek? Ja in de kinderwagen als we buiten wandelen slaapt ie altijd wel. Alleen ben ik dan weer bang dat t te lawaaierig is allemaal en hij alsnog niet echt genoeg er van uitrust?
Hier ook veel last van gehad. Nu is het over. Kunnen regeldagen zijn (duren hier vaak langer dan 1 dag) of een sprongetje. Dan hebben ze vaak ook veel behoefte om al die nieuwe prikkels te ervaren vanuit jouw nabijheid.
Al deze symptomen had mijn zoontje ook. Mijn zoontje heeft verborgen reflux. Huilt hij ook veel als je hem neerlegt? Bvb. lijkt tevreden te zijn tot het moment dat hij wordt neergelegd? Na de voeding, slikt hij dan veel? Klinkt een beetje als "gulp gulp" (kan het niet anders uitleggen ) Ik zou eens langsgaan bij een andere kinderarts meid. Dan heb je rust dat je serieus wordt genomen en kan je hem misschien zo helpen. Mijn zoon sliep na wat gezeur altijd heel fijn in de kinderbak bij het wandelen. Dat was soms één van de weinige momenten dat hij sliep overdag. Raar genoeg nooit last van gehad 's nachts, dan sliep hij als een roosje. Hoe slaapt jouw zoon 's nachts?? Anders al eens beginnen met zijn bedje/parkje op een verhoogje te zetten?
Ik hoop niet dat hij dat ook heeft maar aan de andere kant wil ik ook wel graag weten of er iets met hem is. Hier idd ook de nachten gaan gewoon goed eigenlijk! Dan slaapt ie wel als ik m neerleg na de voeding! Maar overdag en savonds dus niet.. Hij valt dan in slaap na de voeding bijvoorbeeld en als ik m in de wagen leg dan begint ie weer helemaal te bewegen en kreunen en uiteindelijk huilen. Vannacht heeft ie bij ons in bed geslapen omdat ik m in de kinderwagen gister avond niet aan het slapen kon krijgen. Maar weer gevoed en naast me neergelegd uiteindelijk.. Heeft ook vaak spuug belletjes bij z'n mondje, kan dat er ook mee te maken hebben?
Dit is iets wat Veel baby's doen hoor. Wordt ook in veel boekjes beschreven. Wil niet zeggen dat ik weet of hij verborgen reflux heeft of niet hoor! Maar ik weet wel dat dit heel typisch gedrag is wat je bij veel kindjes ziet. Incl de mijne. Dit is in fases en verdwijnt na een aantal dagen/weken weer. Wat ik van andere ouders hoor is dat kindjes met verborgen reflux dit 's nachts ook hebben en tot diep in de nacht met hun baby rond lopen. Maar niet ieder kind is gelijk.
Ja ik vind t ook gek dat ie s nachts over het algemeen dan wel slaapt hihi.. We moeten donderdag toch naar de kinderarts dus zal het eens voorleggen en tot die tijd hopen dat t wat beter gaat komende dagen ik las ook dat baby's rond de 6 weken een huil piek hebben