Gele vlekken uit kleertjes

Discussie in 'Verzorging' gestart door Modra, 9 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Hoi!

Ons zoontje krijgt nog uitsluitend borstvoeding. Het gebeurt regelmatig dat meneer zo'n volle luier heeft dat het boven z'n luier uitkomt en er een gele vlek op z'n romper en als ik pech heb, kleertjes verschijnt... ;)

In de zomer hing ik dit in de zon en bleekte het er wel weer aardig uit... Maar nu in de winter gaat dat niet meer en ook als ik het meteen in een sopje met Vanish gooi blijft het er wat in zitten...

Hebben jullie nog tips om dit te verhelpen?

2. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Maatje groter kopen van luier.

3. growingfamily

growingfamily Actief lid

21 sep 2015
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht ook dat een maatje groter van luier de oplossing was, maar dat ging nog meer erlangs...

Ik kocht rompers van de zeeman, want die hardnekkige vlekken heb ik er nooit uitgekregen

4. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Hij is net een maat omhoog gegaan van de luiers en het gebeurt nog steeds helaas. Nog een maat groter zal hij in verzuipen. :p

5. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Dasty schijnt erg goed met gele kleding vlekken te zijn. Even op een goedkoop rompertje proberen maar ik heb t ook gekocht ervoor op aanraden van vriendinnen.

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.261
    6.156
    113
    Ik spoel het uit, Shout erop, even laten inwerken en in de wasmachine. Het gaat er tot nu toe altijd uit.

En misschien een ander merk luier proberen?
    De hoeveelheid vieze kleding is sterk afgenomen sinds ik overgestapt ben van pampers naar kruitvatluiers. Eerst had ik een paar keer per dag, naar nu nog 1 keer per week ofzo dat ze onder zit.
    En ik was bij de andere kids echt pampersfan, maar bij dit babietje werkt het toch weer anders :D

7. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    dl lekt ook regelmatig door met poep maar de vlekken gaan er tot nu toe elke keer gewoon uit.
    ook als ie niet meteen in de was gaat.
    ze krijgt wel fv maar poep is poep toch?
    gebruik wel schoonmaakazijn in de was

8. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Ik was het gelijk uit met wat wasmiddel, dan de wasmachine in, en dan zet ik de wasmachine op het programma met voor was. Daarna zijn alle vlekken eruit. Ik was dan met poeder.
    Zijn de vlekken er nog niet uit: dan gaat het nog een keer, na het drogen, de was in en dan was ik het met robijn wasmiddel met vlek verwijderaar (ander merk wasmiddel kan ik niet verdragen ivm allergie), is vloeibaar wasmiddel. En dan zijn alle vlekken er echt uit. Dat geldt trouwens ook voor pasta saus vlekken op kleding :)

9. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Wij doen het gelijk weken in een emmer met Biotex.
    Helpt elke x weer.

10. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Thanks voor de reacties meiden! Ik ga wat uitproberen. :) De witte was krijg ik 't nu wel uit... Nu de bonte was nog!

11. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Van de kraamhulp hebben we hier geleerd om direct met koud water uit te spoelen en daarna pas in de wasmachine... Warm water 'brandt' het erin ofzo?

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ook in de winter werkt het zonnetje hierbij gewoon. Ook achter een raam bijv. Het is een kleurstof uit ik meen de lever die dit veroorzaakt en in de zon bleekt het.

13. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Vloeibare ossengalzeep werkt ook prima,en als het echt niet wil de kliko;)

14. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik week nooit de kleding hier in huis. Soms blijft het een weekje in de wasmand liggen. Dan spuit ik er vlak voordat de kleding de was in gaat op elke vlek dasty en hup in de wasmachine. Tot nu toe geen blijvende vlekken.

15. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

16. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Ik liet het altijd weken in de vanish (als het echt te erg was zelfs een nacht) en dan de trommel in, hele programma met waspoeder en een extra schepje vanish erbij. Altijd weer schoon!

Alleen met de melkvlekken blijf ik (nu nog) problemen houden dat ze er niet meer uitgaan :(

17. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Doe ik ook, werkt prima!

18. Niqi86

Niqi86 Bekend lid

24 aug 2014
    663
    291
    63
    Sunlight zeep. Heel ouderwets. De vlek goed nat maken, flink zeep erop wrijven en kwartiertje laten intrekken... Gegarandeerd succes. Mijn baby was een poepmachine (nog steeds, maar vaste voeding dus.... hihi) en had elke dag heel veel vlekken schoon te krijgen.

19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.875
    113
    Ik spoelde het altijd direct uit met koud water en daarna direct in de wasmachine (en als dat niet meteen lukte zorgde ik dat het kledingstuk nat bleef tot het er wel in kon). Alles is er altijd uitgegaan.

20. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik moet alle rompers met de hand wassen omdat ze van wol/zijden zijn. Gebruik ossengalzeep gewoon zo'n blokje van de kruitvat geloof ik.

Leg de kleertjes in lauw water en zeep de vlek goed in. Half uurtje weken en meestal spoel ik de vlek er dan in een keer uit. Heel soms mort ik het een keer herhalen.
    En anders dikke pecht. De romper is echt wel schoon ondanks de vlek. Je kan het ook heel even in de bleek leggen en erna in de wasmachine maar dat komt de kleertjes ook niet echt ten goede als je dat te vaak doet.

Deel Deze Pagina