Wij zijn druk bezig met een totale opknapbeurt van onze tuin. Hierin komt ook een Berg inground trampoline. Het gat is gegraven. De graszoden worden volgende week gelegd waarna we daarna de trampoline kunnen opzetten. Mijn man wil de trampolinepoten op tegels zetten hij zegt dat dit meer stevigheid bied al kan je dan de verankeringspinnen niet gebruiken. Ik denk dat de poten net zo goed in het gras geplaatst kunnen worden. Wie heeft ook een en inground trampoline? Hoe hebben jullie deze geplaatst?
Wij hebben de trampoline geankerd in het zand. Bij ons hebben ze eerst de trampoline geplaatst en toen de graszoden gelegd. Na t leggen van de graszoden 10 dagen niet op de trampoline geweest zodat het gras kon aangroeien en daardoor de poten ook steviger staan.
Wij hebben de poten in de kleigrond gezet en daarna met die pinnen vast gezet. Ik was bang dat als je ze op tegels zet je een krassend/schuivend geluid hoort maar weet dus niet of dat ook echt zo is. Wij hadden het plan om later nog een soort betonnen fundering om de poot heen te maken maar hij staat zo stevig dat het niet meer nodig is.
Het lijkt me juist dat de trampoline kan gaan schuiven als je 'm op tegels zet en dus niet verankerd. Bij ons staat ie op de aarde met de anker pinnen erin. Staat als een huis, gaat geen kant op.
Wij hebben hem laten plaatsen omdat we dat graven en zand afvoeren niet zagen zitten. ,ij hebben bewust niet op tegels gezet ivm schuiven. De poten staan gewoon op de grond. En het is heel stabiel zonder gekraak.
Op tegels met ‘haringen’ in de grond. We zijn er nog niet helemaal tevreden over... schuift idd wel wat, maar het maakt geen lawaai.