Onze zoon is nu net 4 maanden, en is al 8, 2 kg. Over 1 maand verwacht ik hem tegen de 9 kilo. Ik heb begrepen dat er autostoeltjes zijn, groep 1 die vanaf 9 kilo zijn. Kan hij daar dan in, of moet hij dan nog wat ouder zijn?
Je kindje is nu echt nog te klein voor zo'n autostoel hoor. Die stoel is idd vanaf 9kg of 9 maanden. Maar ze moeten echt al wel goed kunnen zitten, anders wordt het rugje te zwaar belast. Zolang ze nog niet met hun hoofd boven de maxi cosi uitgroeien is deze nog prima!
Wij adviseren u, uw kindje zolang mogelijk in het eerste autozitje; Groep 0 of 0+ dus achterstevoren te blijven vervoeren en wel omdat dit het veiligst is en bovendien meestal het meest comfortabel. Pas als het kindje met het kruintje van het hoofd net aan de rand van de kuip komt, is het tijd over te stappen naar het volgende autozitje. De lengte van de beentjes speelt daarbij geen enkele rol. Het is zeer onverstandig een kind te vroeg in een groter, voorwaarts gericht, autozitje te plaatsen. toevallig net nagekeken.
Het wordt op een gegeven moment wat krap, Jesper was met 6 maanden al 10 kilo, maar we vervoeren hem er nog wel steeds in. Het wordt nu ook steeds warmer, dus een voetenzak of winterjas is dan niet meer nodig en dat scheelt een heleboel ruimte.
Ik was nog niet van plan hoor om hem meteen in deze autostoel te plaatsen. Maar ik merk dat de maxi cosi wat krap begint te worden. Zijn beentjes steken er wat uit, maar hij komt nog niet met zijn kruin er boven uit. En ik vroeg me daarom af wanneer hij wel in zo'n autostoeltje kan. Maar ik kan beter nog even een paar maanden wachten. Had echter het idee dat als hij zo doorgroet dat hij op een gegeven moment te groot voor de maxixosi wordt, en te klein voor zo'n groep 1 autostoeltje.
Daar was ik ook bang voor, en dan vooral omdat Jelle wat aan de lange kant was... Maar toch heeft hij nog tot ruim 10 maanden in de Maxi Cosi gezeten. Ik heb pas 2 weken geleden een stoeltje gekocht. En nog past hij in de cosi, maar hi vind het echt niet meer leuk... Hij wil naar buiten kijken.. En je kindje gaat vanaf de 4 maanden wat minder hard groeien, dat scheelt ook.. het dringt nu pas tot me door dat jouw kindje net zo zwaar is als Jelle nu is... Met bijna 11 maanden...
ik heb een maxi cosi groep 0 en gaat tot 13 kilo al zit alicia nu al best krab. zonder voetenzak gaat het nog net want ze is al ruim 70cm.
Dax is nu 68 cm en 9 kg maar hij gaat pas in een ander stoeltje als hij met zijn kruin erboven uit zou steken.
Jesper is nu 74 cm en 10,360 gram en het gaat nog steeds hoor! Ik zou idd zo lang mogelijk wachten en ze gaan op een gegeven moment ook minder hard groeien. Jesper woog met 6 maanden 10 kilo en met 7 maanden 10,360. Bij ons wordt het nu wel erg krap, maar hij kan nog niet rechttop blijven zitten, dus ik wacht nog even. Jij hebt dus ook al zo'n lekker groot kereltje, soms ook wel lastig he! Jesper pastte ook niet al te lang in de bak van de kinderwagen.
Max past ook al bijna niet meer in de reiswieg. Ook hier weer de vraag, waar zet ik hem in als hij nog niet goed in een buggy kan zitten? Hoe doen jullie dat?
Jesse zit nu al een maand in de maxi cosi tobi, maar hij kon toen al heelgoed zelf zitten en woog toen ca 9 kilo.
Wij hebben Merel sinds ze een maand of 7 is, in een autostoeltje. Deze staat achterstevoren in de auto en kan half in ligstand gezet worden. Ideaal, kaan ook voor jongere baby's denk ik.
@caatje: wij gebruiken de wandelwageninzet van de bugaboo, deze kan helemaal plat en heeft goede vering.
suus: ik heb een bugaboo, en ik zal de wandelwageninzet even bekijken. Ik dacht dat hij daar ouder voor moest zijn. Maar als hij helemaal plat kan, dan is dat natuurlijk ook een oplossing.
Wij gebruiken sinds een maand ofzo de wandelwageninzet van de bugaboo. Gewoon in de ligstand. Langere wandelingen vond ze niet meer ok in de wagenbak, ik denk omdat ze niet genoeg kon zien naar haar zin. Klein nieuwsgierig aagje .