Ik vroeg me af of iemand dit herkend.. Mijn dreumes van 16 maanden valt altijd (echt al-tijd dus, niet in fase's etc.) pas een uur a 1,5 uur later in slaap... Al sinds ze geboren is gaat het slapen overdag heel moeizaam. Het liefst slaapt ze gewoon niet.. Ik doe alles in dezelfde volgorde, dit gaat al zo sinds ze geboren is. Dus dat kan het niet zijn, ze weet ook heel goed dat ze naar bed gaat en loopt zelf met me mee naar haar kamer.. Zegt ook heel lief "daaaaa" als ik de kamer uitloop.. Maar vervolgens ligt ze dus zolang voor zich uit te staren, te draaien, koprollen te maken (ja echt!), maar geluid komt er niet uit.. Ze roept me niet, huilt niet, ook als ik haar weer even kom instoppen kijkt ze me alleen aan.. eruit wilt ze ook niet.. Ik heb eigenlijk van alles geprobeerd; eruit halen/ niet eruit halen, helemaal niet naar haar toe gaan (tenzij ze zou huilen natuurlijk, maar dat doet ze dus nooit), af en toe naar haar toe gaan - instoppen en weer weg gaan.. Wel contact maken/ geen contact maken etc. etc. etc. Nu is het natuurlijk niet zo'n groot probleem, want ze geeft niet aan dat er iets aan de hand is en slaapt ook wel na 1 á 1,5 uur.. Maar dan is ze vervolgens een half uurtje a 45 minuutjes later weer wakker.. Waarom? Ja dan heeft ze honger natuurlijk.. Wat er vervolgens gebeurd; om 5 uur bek en bek af.. Huilen, jengelen, op mijn schoot hangen en ga zo maar door.. Nu heb ik ook wel eens geprobeerd om haar dan om 5 uur nog eventjes te laten slapen, maar ook dat vertikt ze.. Dus om 19.00 breng ik haar dan helemaal doodop (wat natuurlijk ook niet goed is) weer naar bed.. en dan..... ja dan ligt ze dus WEER 1 á 1,5 uur wakker in bed.. Komt weer geen geluid uit, wakker wakker wakker.. Soms is het wel 2 uur, heb het ook wel eens mee gemaakt dat het 3 uur is.. Herkend iemand dit? Heeft iemand DE tip? Ik heb heel veel met de slaap tijden gespeeld, daar ligt het ook allemaal niet aan..
Jeetje Bloemmm das heftig! Fijn dat ze niet huilt als ze naar bed gaat, maar aan t eind van de dag zo jengelig is ook sneu idd. Geen tips sorry! Wel ook een slechte slaper ...
Ja ik ben het slechte slapen allang gewend.. Ze slaapt nergens anders, ook niet bij mij dus.. Alleen in haar autostoel, maar dan moet ze echt dood en dood moe zijn.. Ik had al verwacht dat niemand dit zou herkennen