Hoi, Ik wil graag schoentjes kopen voor mijn zoon. Hij kan nog niet lopen, wel staan. Bij van Haren hadden ze niet echt veel keus. We hebben wel schoentjes gepast. Maatje 18 van het merk Elefant zit perfect. Nu wil ik schoentjes op internet (marktplaats) kopen. Kan ik gewoon maat 18 aanhouden? Ik wil misschien Shoesme schoentjes kopen. Welke merken vallen groter of kleiner?
8 maanden en maat 18? mijn 1 jarige dochter heeft maat 16. waarom wil je eigenlijk schoentjes voor hem hebben? zo lang als ze niet lopen gewoon leren slofjes dat is veel beter voor de voetjes.
Shoesme valt vrij klein is mijn ervaring. Ik ben het verder wel me Amfy eens, ik zou nog geen schoentjes kopen maar gaan voor leuke leren slofjes (ik vind die van het merk Baby Dutch erg leuk!)
Tsja, mijn 1 jarige zoon al maat 21/22... Ik kan je niet helpen ts, maar lees wel even mee vwb de maten/merken... Julian loopt nu al een paar weken los, maar laat hem alleen nog maar op zn blote voetjes lopen, veel beter voor de ontwikkeling van de spieren en het afwikkelen van de voet... Over een week of wat gaan we ze weleens goed op laten meten en echte schoentjes aanschaffen! Ik zou dus ook gewoon met leren slofjes beginnen, je hebt hele leuke die net echte schoenen lijken...
Welke merken slofjes kunnen jullie adviseren? Oxxy vind ik niet fijn. Ik wilde schoenen kopen voor op de fiets. Ik vind het zo lastig om de juiste maat via internet te bestellen.
Behoorlijk ja... Maar daar zijn zn gewicht en lengte dan ook naar, hihi! @Sjakie22, Babypaws of Aapies bijvoorbeeld?
Aapies kan ik aanraden! we hadden altijd model sneaker. Qua schoenmaten ik heb het idee dat Elephanten vrij groot vallen. Zoon`s eerste schoenen waren volgens de schoen maat 18. Op de doos stond 18/19 en toen hij in mei gingen meten bleek hij maat 20 te hebben, maar de elephanten pasten nog steeds. Laten controleren in de schoenwinkel. Maar ik zou schoenen nog even laten zitten tot hij echt los loopt!
Hier ook aapies gehad toen ze nog niet kon lopen en het winter was... (www.aapies.nl) Zijn erg leuk en zitten ook fijn! Trouwens hier is ze 2 jaar en heeft ze maat 24 in haar schoenen...
Mijn zoontje is 15 maanden en heeft maatje 21. Hij loopt nu 3 maanden en we hebben 2 a 3 weken geleden stevige schoentjes gekocht, daarvoor liep hij op van die schoentjes met zachte zool.. En vaak op blote voeten als het mooi weer was. Toen hij alleen nog maar kon staan, was hij vaak op blote voetjes zodat hij meer grip had op het laminaat
Uhh mijn dochter had met 5 maanden maat 16.. Nu met 1 jaar maat 19.. Volgens mij is maat 16 met 1 jaar ook wel heel bijzonder hoor, zo klein Neefje is 1 jaar en vier maanden en die heeft maat 24
Ik zou nog geen harde zool schoentjes kopen. Goed schoeisel is voor kindjes en de ontwikkeling van het lopen erg belangrijk. Ik heb vanaf de 8 maanden slof-schoentjes met anti slib puur voor de sier gebruikt (als ze weg gingen, op de fiets enz). Heb hier ik Puma's, All stars, Uggs en ook hele simpele van de zeeman gehad. Thuis zoveel mogelijk op blote voet of anti slib sokjes. Leren slofjes kan ook. Maar ze moeten zelf voelen wat ze doen, dat is het beste! Toen ze de eerste pasjes gezet had hebben we Shoesme Flex schoentjes gekocht (laten passen in een goede schoenenwinkel!) en nu ze 6 weken loopt heeft ze Shoesme schoentjes gekregen met een hardere zool (wel nog flex). Ook weer laten adviseren en meten. Maten: 8 maanden maatje 16 10 maanden maatje 17 12 maanden maatje 18 14 maanden maatje 19 17 maanden maatje 20
Ik heb net gekeken op de Aapies website Erg leuk en betaalbaar. Mijn zoontje heeft nu een voetlengte van 11 cm. En ik vraag me af welke maat ik nou moet nemen voor over een paar maanden Ik vind de Boots erg leuk. Ik denk dat S(11,5 cm) te klein is.
Ik vond aapies en Babypaws fijn toen ze ging staan. Toen ze langs de tafel etc ging lopen hadden we Shoesme babyproof, en vorige week hebben we Shoesme extreme flex laarsjes gekocht, maat 22 (met 81 cm). Ze loopt nu al vanaf 13 maanden.
Mijn dochtertje van 8,5 maand oud heeft schoenmaat 21/22. Ik heb voor haar shoesme babyproof maat 22, zachte nike schoentjes maat 21,5. Ze loopt al los en dat nu zo'n 5 stapjes steeds. Die shoesme babyproof glijdt ze niet op uit en zitten als gegoten,ben er erg tevreden over. Mijn meisje leeft wel op grote voet,maar ze groeit ook de keet uit nu 78,2 cm lang,dus ja haar voeten zijn mooi in proportie met haar lengte. Oxxy's weet ik niet hoe ze vallen,maar shoesme hebben ze veel soorten van,vooral de babyproof is populair volgens de schoenenverkoopster.
alex heeft nu maatje 21 met +- 13 maanden ik ben naar een schoenenwinkel geweest want was absoluut niet zeker welke maat ie had
Zoals anderen hiervoor ook zeggen: ik zou geen schoenen kopen voor een kindje dat nog niet loopt. Pas als ze écht goed los lopen zou ik schoentjes (met soepele zool) overwegen. Tot die tijd: slofjes, of sokken, of blote voeten. Ik neem aan dat je zoontje ook nog veel kruipt, dat gaat helemaal niet fijn met schoenen aan. Mijn kinderen kregen als eerste schoentjes de Shoesme Babyproof. Die zijn heel soepel, en vallen heel klein (ongeveer een maatje kleiner dan andere modellen en merken, is mijn inschatting). Verder zou ik absoluut geen tweedehands schoentjes kopen; schoenen gaan naar de voeten staan en volgens mij is het niet goed voor de voetjes om de schoenen van een ander kindje aan te trekken. Voor slofjes maakt het uiteraard niet uit. Overigens had m'n dochter al maat 21 toen ze haar eerste paar kreeg, ze was toen 11 mnd oud (liep los vanaf 9 mnd). Maat 16 was bij geboorte al te klein, voor allebei m'n kinderen. Zo zonde, ze hadden allerlei leuke slofjes en 'schoentjes' gekregen, die ze nooit aan hebben gekund.