Goedenavond allemaal, ik ben me aan het verdiepen in skelters. Nu vroeg ik me af of er iemand hier ervaring heeft met een berg of mammoet skelter. Klopt het dat bijvoorbeeld een mammoet skelter zwaarder trapt? En welke is in kwaliteit beter? Kortom alle ervaringen welkom. Gaat om een ''grote'' skelter vanaf 4 a 5 jaar. Bedankt alvast
Wij hebben deze Berg Rally Orange oranje skelter Mijn zoon is nu 1.05 en met t stoeltje op de voorste stand kan hij er goed bij. En hij kan er ook zeker een paar jaar mee doen. Jongetje uit de straat van 10 kan er ook nog op. Stoel is verstelbaar. Mijn zoon zit echt dagelijks op z'n skelter. Groot succes hier!
Hoe woon je? En waar zal je zoontje met de skelter meest rijden? Mijn zoontje heeft een berg buddy. Die is erg wendbaar en smal. Handig om bij ons in de paadjes tussen de schuurtjes te rijden. Vriendje heeft een mammoet. En die kan niet door de bochten. Dat ding is veel te lomp. Verder bevalt ons de buddy heel erg goed. Lars heeft m gekregen toen hij 4 werd. En hij rijd er nog steeds alle dagen op. Groot succes dus!!
Woon in een normaal rijtjeshuis. Het is voor me dochter die 5 is. Heb nu op het oog zo grote mammoet skelter met een kar erachter en 2 zitjes. (oudste is 7 jongste 1.5 en dan komt er nog 1 aan haha) Ze kan voor het huis gewoon op de stoep rijden die is breed. Begin nu te twijfelen of zo ''kleinere'' niet leuker is. Nadeel vind ik dat ze daar niet samen op kunnen.
Wij hebben deze van Berg met een dubbele stoel en een karretje erachter. Alleen lastig om hem uit de poort te krijgen, maar verder een super skelter!
Wij hebben mijn zoontje ook eerst op die buddy laten zitten, want eigenlijk wou ik die eerst. Maar het leek mij dat hij daar al snel te groot voor zou zijn. Ik zou ook echt even naar een winkel gaan waar ze skelters verkopen. T is zo'n dure aankoop, daar wil je wel dat ze lang plezier van zullen hebben.
Wij hebben een mammoet 2 zitjes en een kar achter.. Ze. Zijn wel erg groot en een sta in de weg in de tuin haha maar hij is zeker goed.. Wij hadden onze schutting deur extra verbreed .. Speciaal laten maken en past er perfect door.. Mijn zoon is 7 jaar .. Hij trapt wel zwaar in mijn idee maar zoonlief vind dat geen enkel probleem.. Hier pakt hij hem niet elke dag .. Het is of zijn fiets of skelter.. Maar het meeste zijn fiets
Heel erg bedankt voor de reacties, naar de winkel gaan lukt niet want is eigenlijk een verassing. (verjaardagscadeau doen we met meerdere mensen alleen vind ik het te duur) Word overigens ook een 2e hands. Heb nu de keuze uit dus een mammoet skelter met 2 zitjes en een kar. Deze is wel gebruikt maar nog zgan. Of een berg skelter ook met 2 stoeltjes (de luxe voor achterop) en dit is een showroommodel dus zelden buiten geweest. Uit de poort moet het wel lukken hier, hebben hele brede poort moet alleen even 1 balk verhangen waar de schommel aan hangt want de poort gaat nu niet helemaal open maar dan weer wel Pfff lastig haha....
Een vriend van mij werkt bij bergtoys en raadde me af een bergtoys skelter te kopen. De kwaliteit is de afgelopen jaren erg achteruit gegaan. Daarnaast gaat bergtoys binnenkort vertrekken uit Nederland en maakt het de garantie wat lastiger.
Weten jullie of de Berg buddy junior geschikt is voor mijn zoontje die drie jaar wordt, maar aan de kleine kant is. Hij is 91 centimeter.