beledigende berichten op facebook

Discussion in 'De lounge' started by Mamsie2010, May 5, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

Jan 1, 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Ik word al 2 weken lastig gevallen met beledigende priveberichten van iemand die ik niet ken. Ik heb al de politie gebeld maar die kunnen niks doen zolang er niet gedreigd word Wat kan ik nog meer doen

2. furby

furby Bekend lid

Mar 14, 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Je profiel afschermen en die persoon blokkeren.

Je kan ook melding maken bij Facebook.

3. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Kan je iemand blokkeren op fb?
    Als dat niet kan, dan zou ik gewoon mijn account opzeggen. Al die ellende is het niet waard...

4. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Oh, ik zie in de reactie boven mij dat je idd iemand kan blokkeren. Dan zou ik dat iig doen.

5. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
    Ja je kan iemand blokkeren op FB, dan kan diegene ook geen contact meer opnemen. Zou dat doen.

6. Brennepen

Brennepen Lid

Apr 6, 2014
    54
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Heb je al een melding gemaakt bij Facebook? Zij hielpen een vriend van mij ook. Ik zou er verder ook niet op reageren :), dan houdt het vanzelf wel op toch?

7. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

Jan 1, 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Ook al staat degene niet in mn vriendenlijst. Ik dacht misschien kan ik een ipadres achterhalen ofzo en dan weten wie het is maar dat gaat niet? Ik ga het sowieso verwijderen want dit wil ik niet nog eens

8. dochters

dochters Fanatiek lid

Jul 11, 2013
    4,894
    15
    38
    Female
    Ik zou die personen blokkeren en er (tijdelijk) voor zorgen dat niet-vrienden je geen prive-berichten kunnen sturen. (Dat moet je voor niet -vrienden volgens mij uit kunnen zetten).

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Gewoon blokkeren, ben je er meteen vanaf

10. Brennepen

Brennepen Lid

Apr 6, 2014
    54
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Juist omdat je de persoon niet kent neemt Facebook dit heel serieus. Ip-adres achterhalen is volgens mij niet heel moeilijk, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Helaas neemt de politie zulke berichten vaak niet serieus genoeg. Ik zou Facebook even tippen. Desnoods maak je een screenshot (of Jing) van de berichten en dan achterhalen zij de gebruiker en geven zij een waarschuwing of blokkade.

11. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

Jan 1, 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Dank je! Maar ik zelf zal dan niet weten wie het is? Ik word erg moedeloos van de laksheid van de politie Er moet eerst iets gebeuren en dan pas doen ze iets

12. LVtje

LVtje Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    3,128
    1,100
    113
    Female
    Je kunt die persoon blokkeren, dan kunnen zegene contact meer met je opnemen.

Heb ik laatst gedaan vanwege een aantal zeer seksistische foto's die ik via pb kreeg waar ik echt niet op zat te wachten. Nu is die persoon geblokkeerd en nergens meer last van.

13. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

Jan 1, 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Nog het rare ervan is dat account blijkt nu opens niet meer te bestaan Wat moet ik hier nu mee? Eigenlijk kan ik er niks mee denk ik...

14. Brennepen

Brennepen Lid

Apr 6, 2014
    54
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Ik hoop dat het dan gewoon stopt voor je! Krijg je hetzelfde met een nieuw account, hou het dan iig bij en maak desnoods foto's, want iedereen kan een nieuw account aanmaken, het ip-adres veranderd alleen niet. En Facebook kan dat vast achterhalen.

15. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

Jan 1, 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Dat denk ik ook wel dat facebook dat kan achterhalen maar ik hoop ook dat het gestopt is nu. Het achterhalen van een ip adres is niet moeilijk alleen de gegevens van degene wel vertelde iemand uit de vriendenkring

16. marietje85

marietje85 Bekend lid

Aug 2, 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Als het account nu in eens niet meer bestaat is de kans groot dat diegene het bij meerdere mensen heeft gedaan en dat die wel melding bij facebook hebben gedaan. Ik heb ook wel eens mensen gehad die allerlei rare berichten stuurde, melding gemaakt en als dit genoeg gebeurd wordt het account verwijderd.

17. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

Jan 1, 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Ik hoop inderdaad dat dat het geval is en dat ik en mn vriend gewoon weer doorkunnen, we hebben over die berichten zo vaak ruzie gehad terwijl er niks van waar is Maar dus een leek zoals ik kan niet achter de naam achter het ip adres komen? Wil ik toch nog graag even weten

18. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    Op fb kan je aanvinken in je instellingen dat mensen van buitenaf jou geen priveberichten kunnen sturen

19. Caithy

Caithy Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    3,713
    1,060
    113
    Dat wilde ik net voorstellen! Dan heb je er nooit meer last van!

20. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Vervelend zeg, laatst was het toch ook op tv?
    Een vrouw die bedreigde via FB,

Share This Page