Wat kan ik de kindjes aanbieden?

Discussion in 'De lounge' started by proudmommy2013, May 1, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Zondag wordt Siem 1! We krijgen vanaf 15:00 bezoek. Rond 15:30/16:00 wil ik de taart aansnijden en krijgt Siem zijn eigen meptaartje.

Omdat we meerendeel bezoek krijgen die meer dan een uur rijden is het vaak gebruikelijk dat er voor eten gezorgd word rond 18:00

Voor de kindjes heb ik nog een zakje chips en bij goed weer ijs.

Voor de volwassenen evt kaas komkommer en worst op tafel. (Twijfel nog omdat we tussen taart en onderstaand eten maar 2 uurtjes hebben, risico dat ze zich vol eten aan dit)

Het eten wat wij willen verzorgen is een goed gevulde tomatensoep met broodjes kaas, boterhamworst, snijworst.

Kindjes kunnen evt ook dat eten. Maar wat zou ik anders voor de kindjes kunnen doen? Ik wil geen knakworst. Wil iets gezonds... Of zeggen jullie, prima zo? Kindjes mogen ook evt ander beleg hoor.

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Ik zeg kinderen kunnen daar goed aan mee eten.

Ik zou trouwens wel gewoon wat te knabbelen op tafel zetten chips kaas worst etc. Anders word het wel heel erg karig zo alleen taart en soep

3. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

Feb 17, 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Nou ik zit niet vol van een paar broodjes en een tomaten soep dus zou gewoon wat op tafel zetten :) Voor de kinderen, vanaf welke leeftijd? Mijn zoontje vind soep heerlijk maar hij laat zich niet meer voeren en soep zelf eten gaat ook nog niet. Als het wat oudere kinderen zijn dan zou het gewoon kunnen. Misschien anders pannenkoeken ofzo?

4. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Prima zo :)

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,541
    3,057
    113
    Kids kunnen gewoon een broodje mee eten hoor :)
    Ik zou ook gewoon wat op tafel zetten

6. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik vind het nogal karig. Typisch Hollands. Zoals geopperd: waarom geen pannenkoeken? Frietjes met twee verschillende salades? Knakworst? Als je toch met worst bezig bent. Witte broodjes met snijworst valt bij mij nu ook niet echt onder de categorie gezond en chips ook niet. Je kunt ook zo doen zoals je gepland had maar als achteraf nog een gezonde fruitsalade oid. En dan erbij geserveerd kleine hapjes: in bladerdeeg ofcblokjes kaas met druiven etc etc.

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Ik dacht alweer hetzelfde. ;) Je zou mij persoonlijk niet blij maken met al die soep/broodje/worst combo's. Kan je niet gewoon een soort buffet tafel maken met allerlei lekkere warme en koude gerechten en hapjes? En dan kan je voor de kids idd ook nog een grote schaal met frietjes en poffertjes voor erbij neerzetten.

Veel plezier en gefeliciteerd alvast! :)

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Voor mij zou een kop soep met broodjes prima zijn. Ik zou voor de kindjes wel frietjes bakken of pannekoeken oid.

En verder denk ik dat wat je op tafel zet prima is. Eventueel voor de volwassenen nog chips/nootjes of een toastje. Als het feestje pas om drie uur begint, heeft t geen zin om teveel aan eten aan te bieden. Dan zitten ze allemaal zo vol.

Het enige wat ik niet begrijp is waarom je wacht met de taart aan te snijden? Hier geven we dat altijd gelijk na binnenkomst. Heb meestal wel 3 soorten gebak in huis dan.

9. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Misschien nog een lekkere salade erbij?
    Ik maak zelf nog een grote pasta salade, vindt mn dochter ook erg lekker!

Zelf Maak ik aanstaande verjaardag gehakt balletjes in tomatensaus. Denk dat zowel de volwassenen als Kids dat wel lekker vinden

10. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,045
    2,182
    113
    Brabant
    Bij ons zijn de verjaardagen echt een aaneenschakelingen van veel en lekker eten.

Ik zou dus gewoon na de taart lekkere dingen op tafel zetten en ook voor de kids. (Als ik ze hier een eigen zakje geef, kijken ze daarna verlangend naar de rest). Voor de gezondere kant kun je groente en fruit neerzetten. Evt met een dip.

Meestal zet ik,als ik met t eten bezig ga, alvast wat dingetjes op tafel . Dus stokbrood, groentes, etc.

bij ons is een verjaardag echt eten en gezelligheid:)

11. El1983

El1983 Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    3,561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    In principe is de soep met wat broodjes prima hoor ;)

Ik zou geen pannenkoeken bakken voor alleen de kids, want dan zouden de ouders ook wel n pannnenkoek lusten :D
    Je kan eventueel ook op vrijdag een grote pan met pastasuas klaar maken, en op de dag zelf de spaghettig koken, dan heb je ook een lekkere maaltijd ;)

12. tuc

tuc Niet meer actief

Die opmerkingen over karig en dus typisch hollands vind ik persoonlijk erg vervelend elke keer. Ben ook een echte hollandse maar hier komt niemand iets te kort.

maar dat terzijde..ik vind het wel weinig. Ik zou er ook niet blij van worden als ik een uur op taart moest wachten.
    als avondeten zou ik een buffettafel maken, waar je natuurlijk ook je soep op kunt zetten, verder wat warme en koude hapjes: bv kippenpootjes, pasta of een andere salade, hartige quiche enz enz...

13. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,016
    546
    113
    ik zou meteen bij binnenkomst ook taart geven. stel ik kom om 3 uur binnen, moet ik dan tot 4 uur wachten op mn bakkie thee met een stuk taart? ( al neem ik geen taart want doe aan de lijn hihi) snap je bedoeling wel want je wil wachten tot iedereen er is maar dat werkt niet vrees ik. ik zou op tafel gewoon toch wat kleine hapjes doen en een pan soep met brood is een goed idee ( maar gezond zijn boterhamworst en snijworst ook niet, net zo min als knakworst) ik zou nog lekker kippenpootjes of satee erbij doen ofzo. lustten kinderen vaak ook en anders poffertjes of frietjes voor de kinderen

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dittem :) .

Knakworst is net zo (on)gezond als snijworst, haha.

Van soep met broodjes (zeker van die witte kleffe) zou ik niet echt vrolijk worden. Maak gewoon wat lekkere hartige taarten (warm of koud severen), verse broden (Turks brood, afbakbroodjes) met lekkere smeersels, salades en dan kan een soepje er ook prima bij. Dan zijn zowel kinderen als volwassenen gelukkig.

15. Melief

Melief Niet meer actief

Dit dus :)

16. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    Ik vind het prima hoor!
    Begrijp nooit zo goed waarom een verjaardag een groot vreetfestijn moet zijn...
    Het is toch al gezellig om iedereen bij elkaar te hebben, daar zijn toch geen bergen eten voor nodig.

Op de 1e verjaardag van mijn oudste hadden we vermeld hoe laat we de taart aan gingen snijden, veel mensen wilden hier graag bijzijn.
    Bij jongste dochter hebben de opa en oma's ook even op hun taart moeten wachten maar dat deden ze met liefde en plezier hoor.
    Je houdt er niks aan over als je niet meteen een stuk gebak voor je neus krijgt.

17. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    Ik kijk altijd juist jaloers naar de kindjes die lekkere friet, knakworsten, of frikandellen krijgen.. Terwijl ik het moet doen met soep en brood.. Lust ook wel friet! :p

18. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Oké wil er toch even wat over zeggen.

Als er een topic geopend wordt en er wordt beschreven dat er een persoon was van poolse/marokkaanse afkomst dan mag dat niet gezegd worden, maar nu mag er wel iets gezegd worden over Hollanders? (En vaak is het beschrijven van die persoon helemaal niet negatief bedoeld maar dit over Hollanders wel).
    (En ja je mag dit geval van mij best zeggen hoor, wie weet is het typisch Nederlands al komen ze bij ons op verjaardagen niks tekort:)

Dit is dus geen persoonlijk iets naar jou toe, viel me gewoon op.

Ontopic ik zou zeker tussen de taart en avondeten hapjes op tafel zetten.
    Soep met broodjes is prima, maar waarom voor de kinderen geen knakworst? Het is toch feest en daarvoor hebben ze ook lekker wat mogen snoepen toch? Maar goed dat is persoonlijk.
    Zal er nog wat van salade ofzo bij doen.

19. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Flauw zeg die opmerking over typisch Hollands... Ik hou niet van die 'buitenlandse vreetfestijnen' waarbij iedereen de hele tijd met zn mond vol zit....
    Wat jij aanbiedt Ts is op zich prima maar wachten op taart vindt ik notdone.

20. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,862
    0
    36
    Met dit dilemma zat ik tijdens zijn verjaardag , want je wilt de bezoek gelijk taart geven , maar ook de mooie taart aansteken , zingen en uitblazen als er al veel bezoek is .

Share This Page