mijn minder leuk verhaal

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door happymama, 15 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

hallo
    ik wil ff hier mijn verhaal kwijt .
    mijn dochter nu 7 weken huilt de laatste 2 weken best veel je ziet dat ze erg veel pijn heeft.
    gister kon ze alleen nog maar echt krijsen en ben toen naar de huisartsenpost geweest.
    daar zeiden ze dat t waarschijnlijk maar gewoon kramjes zijn.
    vanmorgen belde de huisarts zelf om een afspraak te maken daar kan ik nu morgen om 2 uur terecht.
    vandaag had ik nog een afspraak bij de osteopaat en die zag ook dat ze erg ontevereden is ze krijste daar ook weer alles bij elkaar.
    naar vat voellen en bewegen vertelde ze me dat ik naar de huisarts moet gaan en dat ze me door moetten sturen naar t ziekenhuis .
    zij voelde duidelijk iets in de maag/darm streek .
    en moet toch even laten kijken of ze geen verborgen reflux heeft.
    ik hoop echt dat ik morgen wat wijzer word .
    want dit gaat zo niet langer.
    heb een eigen nagelstudio en moet volgende week weer aan t werk inverband met de drukke feestdagen, mocht t echt nog slecht gaan met haar dan bel ik mijn klanten toch maar af.
    t is zo zielig om haar zo te horen en ik kan zelf gewoon niks doen .
    ben blij dat ik hier ff mijn verhaal kwijt kan.:(

groetjes lisa

2. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    hoi lisa,
    ik herken je verhaal helemaal. Ons mannetje krijste ook veel en is uiteindelijk voor 1 week opgenomen in het ziekenhuis. Hij heeft allerlei onderzoeken gehad en daar kwam uit dat hij kiss had. Dat betekent dus dat nekwervels niet helemaal goed stonden en had dus ook veel pijn. Het is niet leuk om je kleintje te zien zo... dus begrijp je helemaal. Ook bij ons werd het afgedaan met krampjes en dat was dus helemaal niet. Ons mannetje had gewoon hardstikke veel pijn. Gelukkig is het hier helemaal goed gekomen met therapie... hoop dat ze snel iets voor je meisje kunnen doen... succes en sterkte want het is zo rot om je kleine zo te zien... groetjes rensje

3. happymama

heb ook echt idee dat t krampen zijn want ze trekt helemaal samen en krijgt een rood hoofd en gaat dan krijsen .
    was dat bij jou ook zo .

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Ook hier een baby die de eerste 7/8 weken van haar leventje krijzend heeft doorgebracht.

Gelukkig heb ik een doortastende huisarts die ooit eeuwen geleden ook een huilbaby had en die ontdekte dus dat ik een luchthappertje had.
    Ze hapte dus lucht, die lucht paste nog niet door haar darmen en bleef in haar maagje staan.
    Resultaat een mega grote en pijnlijke maag.

Op advies van de huisarts een dubbele dosis infacol gaan gebruiken, met wat resultaat maar het was nog niet over.
    Toen kwamen we er dus achter dat ze last van obstipatie had, er zat ontlasting vast in haar darmen daar kon dus de lucht niet langs en de poep die er langs kwam was dun.

Toen lactulose gekregen en binnen 3 dagen hadden we een ander meisje.

Groetjes Anita

5. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

Dat zijn ook verschijnselen van een reflux.
    Bij de huisarts wordt je ook niets wijzer hoor, vind ik dan tenminste. Gewoon een doorverwijzing vragen naar de ka. Dezelfde dag nog bellen om te zeggen dat het zo niet gaat.

6. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

wat je trouwens alvast kan proberen is nutriton door de voeding te doen. Weet niet of je borst of fles geeft. Maar met de fles 2 afgestreken schepjes erdoorheen. Niet te lang laten staan want dan is het net beton.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zorg dat er even uitgebreid gecheckt wordt: niet alleen reflux, maar ook koemelkallergie, want daar kunnen ze dus ook enorme krampen van hebben en zo van spugen....
    Verder erg herkenbaar je verhaal. Onze kleine dame had dus -dachten we eerst- kiss en reflux. Wij kwamen er bij 9 mnd pas achter dat die reflux eigenlijk koemelkallergie was :(

8. happymama

ik geef bv en heel soms een flesje hypoalergeen.
    ik hoop echt dat ze me door sturen.
    heb ze net n bad gedaan maar t heeft geen enkele nut
    infacol heb ik trouwens ook al geprobeerd

9. happymama

nou dadelijk naar de dokter.
    hoop dat ze me niet afschepen met geef maar een paraceta mol want daar trap ik niet in
    vanmorgen heeft ze weer veel pijn gehad .
    ik hou jullie op de hoogte

10. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    Sterkte!!! Ben benieuwd..

11. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    ons mannetje liep zelfs blauw aan tijdens het krijssen. ik zou als ik jou was doorverwijziging naar ka. wij zijn nu ook nog aan het testen voor koemelk. waarschijnlijk is bij ons het zelfde als bij rozemarijke.we zijn op andere melk overgestapt en nu gaat het ook stukken beter........

12. happymama

nou ben net terug zij zelf kon er weinig aan doen dus moet nu naar de kinderarts .
    ze belt me vandaag nog terug wanneer ik er terecht kan.
    ze dacht ook een verborgen reflux

13. happymama

heel raar dit de ka heeft gewoon niet gebeld .
    dan ga ik er morgen zelf wel weer achter aan .
    moet zeggen dat t vandaag best wel goed gaat eigenlijk .
    ik weet niet of dat ook bij een reflux past dat t een dag is dat t wat minder kan zijn ??

14. koetjeukkel

30 apr 2008
    27
    0
    0
    Hallo,

ik voel me genoodzaakt te reageren op je bericht.

OP 3 januari is onze dochter geboren na een bevalling van 3 1/2 uur, wat heel erg snel is voor een 1ste.

De eerste dag was ze al heel erg misselijk en gooide al haar voeding er weer uit, ze stikte er soms zelfs bijna in. Ook dronk ze razendsnel haar flesje leeg. (ik gaf geen bv) Dit was allemaal te wijten aan de snelle bevalling.

Ze huilde 24 uur per dag. Na 2 weken zijn we naar een osteopaat gegaan, omdat we bij verschillende huisartsen te horen kregen dat een baby nou eenmaal huilt en een baby nou eenmaal buikkrampen heeft.

We hebben echt vanalles geprobeerd, van infacol tot een duits product, van normale voeding tot voeding voor spugende kinderen.

Het was op een gegeven moment (na 7 weken) zelfs zo erg dat er bloed in haar ontlasting zat. Dus hup wij weer naar de huisarts. En deze beweerde dat het geen bloed was......ik zei nog tegen mijn man dat een baby toch geen bietjes eet.....

Gelukkig konden we 4 dagen erna bij de spoedpoli bij de kinderarts terecht en ons meissie was zo slim om even een poepbroek te produceren waar alleen maar bloed in zat. Toen werd ze gelijk opgenomen en is ze op neocate voeding gezet. Binnen 2 dagen hadden we een ander meisje.

Ze heeft een week in het ziekenhuis gelegen, ook om ons de rust te geven, want we waren helemaal uitgeput.

Daarna heeft ze nog een kleine week in het ziekenhuis gelegen, omdat ze bleef spugen. Hier heeft ze losec voor gekregen en dat ging steeds beter.

Het jammere is, dat haar darmen zo'n oplawaaier gehad hebben in het begin van haar leventje. We ondervinden daar nog steeds problemen van. Ze heeft movicolon om de ontlasting soepel te houden. Maar elke bijvoeding die we uitproberen moeten we 4 weken in kleine beetjes opvoeren, omdat anders haar darmen protesteren.

Maar goed, daar hebben we mee leren leven. Zelf heb ik door hormonen en doordat de huisartsen ons niet serieus genomen hebben een postnatale depressie gekregen. Ik ben er nu redelijk bovenop, slik nog wel medicijnen, maar kan alles weer positief inzien.

al met al was het een heel heftig jaar.

Wat ik je mee wil geven, luister naar je eigen gevoel. Als je het idee hebt dat er iets niet goed is met je kindje, laat je niet weg sturen!!! Koemelkallergie komt bij ons in de familie niet voor en toch wist ik zeker dat dit het was. Hoe ik daar bij ben gekomen weet ik nog steeds niet......het moedergevoel volgens mij.........

Heel veel succes ermee. Ik geloofde het nooit als iemand tegen me zei dat het echt beter en leuker wordt, maar het is echt zo! Ik geniet nu volop van mijn meissie en ze is heel sterk, ook qua karakter.

Groetjes,
    yvon

15. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Ons zoontje heeft ook de eerste 10 weken van zijn leven gehuild. Zelf dacht ik ook dat het iets met krampen te maken had, maar het blijkt dat veel huilbaby's iets anders mankeren en dan door spanningen daar krampjes bij krijgen waardoor de ouders denken dat het krampjes zijn.

Omdat een kinderarts vaak zo weinig kan ben ik op advies van anderen naar een osteopaat geweest. Na enkele behandelingen zag ik nog geen enkel resultaat. Heb vervolgens een afspraak gemaakt bij een chiropractor en dit heeft direct geholpen. Een chiropractor gaat er vanuit dat er ergens rond de schedel of de ruggewervel iets niet lekker zit. Bijvoorbeeld het kiss-syndroom of wat anders. Bij mijn zoontje bleken de schedelbladen rondom de kleine fontanel niet helemaal lekker te zitten.

Ik las hier in dit forum ook over nutriton. Dit zou ik niet zomaar gebruiken. Ik heb dit ook gebruikt en mijn zoontje is hier helemaal verstopt van geraakt. Blijkt vaker voor te komen (bij de meeste kinderen veroorzaakt het diaree, maar bij een enkeling verstopping).

16. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    nutriton gaf bij ons heftige diarree en flinke buikkrampen. Ben daar ook mee gestopt, mannetje had meer last daarvan als van de voeding die terug kwam. Bij ons is het uiteindelijk ook koemelkallergie. Nu geen darmkrampen meer of kiss syndroom. En ook geen voeding die terug komt. Maar koemelkallergie...!! andere voeding en nu loopt alles redelijk soepel. Ons mannetje is nog steeds niet echt een slapper overdag maar s'nachts gaat prima!! groetjes rensje

17. happymama

ben bij de ka geweest en die zegt dat ze er vanzelf over heen groeit
    vind dit wel raar ik hoor dat de voeding terug komt en t weer inslikt .
    (verborgen reflux) denk ik zelf nog steeds .
    als ze dit over een week nog steeds doet ga ik gewoon weer terug .

18. raspberry

@lisa: laat ff testen bij een bioresonatietherapeut dan, (www.bioresonantie.nl). Wij zijn op die manier achter de koemelkallergie gekomen.
    Je zou in de tussentijd alvast zelf eens even op dieet kunnen gaan, (vanwege de BV), en zien of je met een week of 2 verschil gaat merken al... (Het duurt 4-6 weken voor de koemelk volledig uit je systeem is, maar met een week of 2 zou het al wel echt rustiger moeten zijn dan). Je moet dan de koemelk het liefste vervangen door soja, geitenmelk lijkt qua structuur van de eiwitten heel veel op koemelk en zou dus ook klachten geven dan.

19. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    meis ik heb niet alle antworden gegeven maar mijn tip is ga meteen over op de pepti want daar zit geen koemelk in en is verdikt dus kan voor allebei helpen. je heb zo ie zo kans dt je pas na de feestdagen terecht kan. en dit kan al zo verlichten voor je meisje.tis gewoon bij een drogist te koop

20. raspberry

Kindje krijgt Bv he? En het is -zeker bij een allergie- juist ERG goed als de BV door blijft gaan! Al die stoffen in de BV kunnen ze dan goed gebruiken!

Deel Deze Pagina