Hi mama's, Ik zat zojuist eens te kijken wat ik aan verzorgingsproducten heb/gebruik voor mijn zoontje van 2 maanden. Ik kwam toen tot de conclusie dat ik eigenlijk alleen zeepvrije wasgel, shampoo, schuimbad en haarlotion gebruik. Ik smeer hem dus nooit in met een crème of bodylotion, een enkele keer wel met baby-olie (1x per week denk ik). Mijn vraag is wat doen jullie? Is het wel aan te raden of nodig om een baby van 2 maanden vaker in te smeren (dagelijks?) met een creme of olie. Ik heb namelijk ook nog een hele grote pot zwitsal zachte creme staan die dus nog dicht zit Alle producten die ik gebruik zijn overigens van zwitsal en daar is hij niet allergisch voor o.i.d. daarnaast heb ik niet het idee dat hij een droge huid heeft..
Ik deed het af en toe als ik er zin in had en m'n zoontje er tijd/ geduld voor had. Als baby was het aankleden vaak huilen, dus dan ging ik hem niet ook nog insmeren. Naar mate hij ouder werd vond hij het minder erg en vooral in de winter had hij soms toch een beetje een droog huidje en dan smeerde ik hem wel lekker in. Dus nee, je hoeft/moet hem niet insmeren, maar het mag natuurlijk wel. Sommige baby's vinden het heerlijk om ingesmeerd/ gemasseerd te worden.
Hier veel ingesmeerd door eczeem eerste paar maanden, maar dan vooral droge plekken. Als je olie in bad doet vind ik insmeren niet echt nodig bij normaal huid. Hier zorgde zwitsal wel voor meer eczeem en heel veel berg, die zit vol met parfum.
Ik keek en kijk gewoon naar of het nodig is. Is zijn huidje wat droog smeer ik hem in maar anders niet. In de winter deed ik het één keer per week. Zijn huid was toen echt droger dan nu. Ik heb het nu al een paar maanden niet gedaan. Ik gebruik Zwitsal bodylotion. Ik had na zijn geboorte zo'n cadeaupakket van Zwitsal gekregen maar was een beetje huiverig om het te gebruiken ivm de parfum die er in zit. Ik heb het toch maar een keer geprobeerd en hij kan er prima tegen. En het ruikt zo lekker! 😊
Als ik niet nodig is zou ik het niet doen. Wij moeten wel ivm eczeem en echt plezier haalt ze er niet uit.
Elke dag na het badderen, bij beide kinderen. Zoontje is drie en heeft heerlijk zacht huidje. Ik wou dat ik me zo goed verzorgde zoals ik voor mijn kinderen zorg.
Na het douchen smeer ik haar altijd heerlijk in met de rijke huidolie van Zwitsal (doe nu al meer dan 7 maanden met het flesje en het is nog steeds niet op). Op hele hete dagen met zachte creme van Zwitsal, dat is dan lekker verkoelend voor even. Ze vind het heerlijk als ik haar in smeer. Als ik de olie ik mn handen wrijf dan heeft ze al een lach van oor tot oor
Ik heb het sinds de geboorte iedere dag gedaan, behalve met die hitte, door olie kunnen ze warmte minder goed kwijt., ik maak er een minimassage van en ze vindt het heerlijk!
Lijkt me niet hoor, je gebruikt al best veel producten om zijn huidje te verzorgen. Bij ons is het eerder andersom, ik smeer hem na zijn oliebadje (2x per week) in met olie en masseer dat lekker in. Dagelijks een wasje van handen en hoofd en die smeer ik dan weer in met olie. En thats it, geen shampoo, wasgel, schuimbad, haarlotion, bodymilk, crème of iets anders. Op zijn eczeemplekjes gebruik ik wel speciale crème overigens, maar als hij geen eczeem had zou ik dat niet doen.
Een babyhuidje heeft in principe nog niet veel nodig. Wij hebben juist het advies gekregen om niet dagelijks te badderen. En zo min mogelijk bad- en verzorgingsproducten gebruiken. Ze heeft een heerlijk zacht huidje. Alleen voor de billetjes en haar gezichtje gebruiken we soms zalf.
Uk had eczeem en deden we maar 2 keer in de week in bad. We smeerde hem 4 keer per dag in met lannette creme met 50 % vaseline. Deden we dit minder had hij last van jeuk.
Hier nooit wat gebruikt toen ze nog zo jong waren. Gewoon lekker wassen met water, geen zeep of shampoo, geen olie of creme. Bij eczeem (door koemelkallergie) smeerden we vaseline-cetomacrogol en hydrocortison wanneer nodig.
Hier douchen we 2x pweek met haar, daarna smeren we haar in met amandelolie. Andere dagen kattenwasje maar niet insmeren.
Hier nooit veel gesmeerd, behalve zoonlief in een oliebad (balneum dacht ik). Nog steeds wassen we de kids voornamelijk met water (nu 4 en 2 jaar) op de handen en voeten na. Ook wassen wij de haren ongeveer 1/2 x per maand met zeep. Kinderen hebben prachtig haar en is nooit vet.