vervreemd??? hoe zorgen voor meer lichaams contact

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Alisha, May 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Alisha

Alisha Lid

May 1, 2013
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Al sinds de geboorte huilt ons zoontje weinig en slaapt hij geweldig in ze eigen bedje... klinkt fantastisch? Nou niet dus... door ons aan alle goede tips van de kraamzorg en het consultatie buro te houden wil ons lieve ventje nooit meer bij ons liggen en/of in slaap vallen. Ik heb soms echt het idee dat hij me niet als moeder ziet :'-( we proberen het steeds weer om hem bij ons te leggen na de voeding, hij is moe en gaapt... maar hij blijft alleen maar piepen en ze ogen blijven wijd open.... Ik mis het contact met me lieve ventje... is toch niet normaal voor een baby van 6 weken??overal lees ik dat lichaamscontact heel belangrijk is voor baby's maar inclusief het contact tijdens de voeding komen we net op 3 uur per dag ofzo :(
    Heeft er iemand advies hoe we dit kunnen veranderen?? ik hoop dat iemand kan helpen :'-(

2. frummelk

frummelk Fanatiek lid

Oct 2, 2012
    2,309
    0
    36
    in het midden...
    Samen douchen. Voor de voeding knuffelen. Huid op huid contact is voor die kleintjes het fijnst.

Offtopic :als jij je niet prettig voelt bij de tips van het cb etc dan zou ik het lekker anders doen.

3. Alisha

Alisha Lid

May 1, 2013
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank voor je reactie. samen douchen is fijn, al is hij net na 5 minuten wel zat. voor de voeding knuffelen is zeker geen optie..... hij wil als hij wakker wordt gelijk drinken!!! na de voeding is hij gelijk weer moe en legde we hem braaf volgens de regels weer in bed..... met als gevolg: weer niet geknuffeld... en als we denken: schijt aan die slaapsignalen, eerst even knuffelen ..... dan begint ie dus
    moeilijk te doen..... :(

4. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Ons mannetje viel vaak op mijn blote borst in slaap na de voeding. Heb je dat al geprobeerd?

5. aurora5

aurora5 Bekend lid

Oct 26, 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons mannetje is ook niet zo van het knuffelen. Of hij is moe en dan jengelt hij en moet dus naar bedje of hij is wakker en super actief. Denk dat sommige kindjes nou eenmaal zo zijn....

Denk eerlijk gezegd ook niet dat hij je niet als moeder ziet meis, maar denk dat het gewoon een actief kindje is! Geniet van de drie uurtjes waarop je wel lichaamscontact hebt en ben er voor hem als hij verdrietig is :) En geniet van het feit dat hij weinig huilt en goed slaapt, klinkt namelijk als een heel tevreden kindje

6. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

Jan 16, 2011
    3,569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Sommige kindjes zijn geen knuffelkindjes. Ik heb er zo'n eentje en ik vind het jammer, maar zo is ze nu eenmaal. Dat maakt haar niet minder en ik ben niet minder gek op dr, maar bij mij in slaap vallen heeft ze echt nooit gedaan.

Nu ze ouder wordt merk ik dat ze op andere manieren contact zoekt. Ze is op haar manier echt wel een knuffel, maar niet zoals sommige andere kindjes.

7. Sunlover

Sunlover Bekend lid

Jan 26, 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe oud is je kindje?

Wij hebben ons zoontje nooit bij ons laten slapen, slapen doe je in je eigen bed! (maar zo denk ik erover) Hij viel ook zelf in slaap in zijn eigen bedje en wakker is wakker bij zoonlief! Ik heb vaak genoeg geprobeerd hem mee te nemen naar ons bed, maar dat was te gezellig voor hem!

Ik krijg D. ook niet in slaap als hij in zijn bedje niet wil slapen.. Dan niet! Ik maak me er niet zo druk om, als ze echt moe zijn, dan slapen ze ook vast wel in je armen!

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Het is heel normaal dat ze slapen van voeding tot voeding nog. Dat je dan dus weinig contact met je baby hebt, past daar wel bij. Als hij het prima vindt, zou ik het lekker zo laten en even geduld hebben tot hij wat langer wakker is na de voeding en je tijd krijgt om te knuffelen en te spelen. Komt over niet al te lange tijd echt wel!
    Ik zou niet teveel gaan rommelen: als hij te moe en overprikkeld raakt, gaat je kind ook niet lekker willen knuffelen en ga je geen fijne taferelen krijgen, met huilen en krijsen :(

9. knap

knap Niet meer actief

Na het badje masseren. Een aai over het bolletje als die slaap zo wat extra knuffel momenten inbouwen. Zing een liedje tijdens het voeden. Pak zijn handjes tijdens het voeden en knuffel daar mee. Pak de voetjes en knuffel daar mee. Kus hem tijdens het voeden. extra extra.

10. Leann

Leann Lid

May 10, 2012
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    He, wat ontzettend naar dat je je zo voelt! Kan me voorstellen dat je er ook erg onzeker van wordt... Naast de tips die al gegeven zijn, zou ik je adviseren om een draagdoek te regelen! Het fijne van zo n doek, is dat je je kindje heel dicht bij je draagt, op je lijf en op die manier is dat heel goed voor de binding. Vaak vinden ze het heerlijk om gedragen te worden, je bent in beweging en daardoor hoeft je zoontje niet iets tedoen of te reageren. Hij kan gewoon rustig tegen je aan zitten terwijl je wandelt oid.

Je kunt doeken vinden op marktplaats (zoek maar eens op rekbare draagdoek, of tricot slen), echt de moeite waard! Instructies kun je vinden op youtube, laat je niet te snel afschrikken omdat het ingewikkeld lijkt, het is even oefenen, maar als ik je verhaal zo lees kan het echt iets voor jullie zijn!

Mocht je meer willen weten over dragen (ik ben geen consulent, gewoon enthousiast;)) dan kun je me pb'en. Ook als je er niet uitkomt qua doeken enzo.

Maar verder, dragen of niet, ik hoop dat je verbetering merkt in het contact met je kindje, want het lijkt me heel moeilijk. Succes!

11. Alisha

Alisha Lid

May 1, 2013
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor al jullie reacties! doet me goed! ik heb een aantal dagen geleden al de tricot slen draagdoek besteld omdat hij in de kinderwagen ook niet wil slapen en dus na een wandeling alweer helemaal 'ontregeld' is omdat hij dan veel te lang wakker is geweest. ik dacht dat ie in de draagdoek wel lekker zou kunnen slapen.... maar helaas... dat is miepen en huilen ..... :(

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dan toch gewoon in z'n eigen bedje laten slapen. Er zijn nu eenmaal kindjes die het daar het beste doen en verder nergens anders...
    Maar hij blijft echt vanzelf langer wakker na een voeding en dan ga je nog tijd genoeg krijgen om te knuffelen! De binding met je kind is echt niet alleen maar afhankelijk van voortdurend knuffelen. Blijkbaar voelt hij zich erg veilig en OK, dat hij heerlijk in zijn bedje slaapt, dus dan zit het met de binding ook wel goed :) En dan komt dat knuffelen vanzelf!

13. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Dit. Het komt vanzelf! Als je kleine zo tevreden is, doe je het hartstikke goed hoor!

Onze meiden konden ook niet goed bij mij slapen, maar onze oudste is nu 2,5 en al heel lang een echte knuffelkont :)

14. mvl

mvl Fanatiek lid

Dec 16, 2009
    3,699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Komt vanzelf. Ons jongste mannetje sliep ook heerlijk in zn bedje, en nu met anderhalf is het wel een knuffelkontje geworden. Alhoewel hij nu weer niet op schoot wilt drinken, dat moet zelf op een eigen stoel :D

15. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Hij weet echt wel dat jij zijn mama bent! Niet teveel zorgen maken, sommige baby's zijn gewoon niet zo knuffelig.

Mijn dochters heb ik de eerste 5 weken niet thuisgehad en daarna sliepen ze ook nog maanden van voeding tot voeding. Maar de band is toch gewoon hecht hoor. Mensen maken elkaar tegenwoordig nogal gek met alle verhalen over je moet lichaamscontact hebben voor de hechting. tuurlijk geef je je kind die aandacht als hij die nodig heeft, maar sommige baby's hebben hier minder behoefte aan. onze dochters lagen de eerste 5 weken in het ziekenhuis, ik ging 2x per dag langs en meer ging gewoon niet. Maar ik heb hierdoor echt geen hechtigsproblemen hoor. Hier duurde verschonen 20 minuten; dat was ons knuffelmomentje.

Kijk naar je ventje: als hij tevreden is dan doe je het gewoon goed! Straks is hij meer wakker en kun je meer tijd met hem doorbrengen, komt helemaal goed!

16. 2jees

2jees Niet meer actief

dat kan per kindje verschillen hoor! De jongste valt ook nooit bij me in slaap en wil niet grrag op schoot. Vervelend maar ja.. komt nu echt nog niet door dat jij m in zn eigen bedje legt hoor er zijn er zoveel die dat doen!

17. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    is een echte dooddoener; maar probeer er echt de voordelen van in te zien!
    er is toch niets fijner dan een kindje die lekker in zijn bedje slaapt en heel tevreden is.
    over een paar maand denk je echt nog wel eens met weemoed terug aan deze tijd ;)

18. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
    Mijn oudste was net zo! Je moet je kindje vooral geen dingen foceren die het zelf niet wil. Ze heeft in haar hele leven 3x bij ons in bed geslapen! Als kleine baby zijnde was ze ook helemaal niet knuffelig, ze hield enorm van haar vrijheid! Liever in de box dan op de arm, dus ging ik extra met haar communiceren, aaien over dr bolletje en spelen als ze lag. En altijg ewoon naar bed gedaan als ze moe werd en vooral niet oververmoeien. Een heerlijk tevreden kind!
    Vanaf 3mnd viel ze wel bij d avondborst bij mij in slasp en Toen ze 9mnd werd wilde ze steeds meer knuffelen. En ze is echt super gek op mama! :)

Mn jongste is in minder maat ook zo hij ligt ook liever vrij in de box dan op de arm. Hij kan dan wel bij ons in bed slapen, maar ik doe dat bewust niet meer. Slapen in je eigen bedje :).

Ik smeer(de) ze elke avond na even wassen of baderen ook aandachtig in om lekker veel huidcontact te hebben.

19. cc93

cc93 Bekend lid

Oct 10, 2010
    996
    2
    18
    Maak je niet druk, je volgt de behoefte van je baby en dat is het beste wat je kan doen!
    Het klinkt alsof jij degene bent die je baby continu wil knuffelen, dat snap ik maar je kindje heeft momenteel andere behoefte namelijk rust en regelmaat! Volg die behoefte in plaats van die van jezelf.
    Dat komt allemaal vanzelf, hij is nog zo klein. Er komen genoeg knuffel momenten. Mijn dochter doet nu ze ouder is niks liever dan hangen, liggen bij papa of mama. Als baby wilde ze dat echt niet. Maar zegt dus niks.

Mijn dochter heeft in haar hele leven nog nooit bij mij op de arm of op schoot geslapen of bij ons in bed, die slaapt ook het beste wanneer ze alleen op een kamer ligt.

20. Alisha

Alisha Lid

May 1, 2013
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh dames wat fijn om deze reacties te lezen! neemt niet weg dat ik het alsnog heel jammer vind, maar het geeft me wel het gevoel dat we goed bezig zijn en hem niet aan het verwaarlozen zijn!

moet zeggen dat de laatste week er wel steeds glimlachjes op zijn gezicht komen als hij wakker wordt!!! echt heel leuk!!

Share This Page