Hoi, Ons lieve kleinste snoesje wordt de afgelopen weken steeds rond 05.00 uur wakker. Vannacht was het 04.30 uur. Ze is dan ook echt wakker, de dag is begonnen . Onze wekker gaat om 06.00 uur, dus zo verschrikkelijk vroeg is het niet. Maar het zou natuurlijk fijner zijn als ze ook tot 06.00 uur slaapt... We leggen haar meestal rond 19.30 uur naar bed. Overdag doet ze nu gemiddeld een slaapje van anderhalf uur, anderhalf uur en drie kwartier (3 slaapjes dus). Iemand wellicht nog tips? Of herkenning? Ik las dat baby's vanaf 6 maanden eigenlijk geen nachtvoeding meer nodig hebben. Als ze vanaf 05.00 uur wakker wordt, krijgt ze gewoon de 1e fles van de dag. Maar vannacht heb ik het toch maar beschouwd als nachtvoeding. Zou het een gewoonte kunnen zijn, dat ze vroeg wakker wordt nu?
Mijn zoontje heeft dat met 6 maanden ook gehad, dat hij vroeg wakker werd, 2 weken later sliep hij weer door tot schrik niet 09:00!! Mijn zoontje heeft 2 slaapjes overdag, en ligt rond 20:00 op bed Ik denk dat het een fase is!!
Mijn zoon had op die leeftijd echt nog wel een nachtvoeding hoor. Dat is volgens mij heel natuurlijk op die leeftijd. Je kan eens proberen om je dochter wat later naar bed te brengen. Dat zal niet meteen effect hebben, maar misschien helpt het. Ik weet niet wat je bedoeld met: "Maar vannacht heb ik het toch maar beschouwd als nachtvoeding." Bedoel je dat je haar daarna weer in bed hedt gelegd? Sliep ze toen verder? Dan zou ik voortaan gewoon lekker een wat drinken geven en weer terug in bed.
Mijn dochter is 1 jaar die krijgt zelfs nog een nachtvoeding. Wij hadden het ook, en toen ging ze weer langer slapen. Even doorbijten!
Daarmee bedoelde ik dat ze vandaag dan 5 flessen krijgt. Als ze vanaf 05.00 uur wakker wordt, krijgt ze de eerste fles van de dag (en dan om 10.30 uur, 15.00, 19.00 uur). Dus 4 flessen. Maar ze heeft nu dan om 04.30 uur een fles gehad, en om 08.00 uur nog een kleine fles. Nachtvoeding lijkt me inderdaad ook nog prima hoor. Alleen hebben wij wel een hele flinke dame . Dus ik wil haar niet overvoeden. Maar goed, ze pakt wat ze nodig heeft natuurlijk. Gewoon volhouden dus . Haha, bedankt!
Voorheen lag ze later in bed. Rond 20.00 uur, 20.30 uur. En dan wordt ze nog rond die tijd wakker. Of vaker wakker 's nachts. Nu ze eerder naar bed gaat, heb ik wel het idee dat ze vaster slaapt. En ze is een buikslaper. Alleen kan ze nog niet terugrollen... Vaak wordt ze hier ook wakker van 's nachts.
Hier was het helaas ook altijd vroeg op toen dochter baby was. Op niet-werkdagen gingen we dan om 7 uur verder slapen tot 10 uur. Op werkdagen was het vermoeiend. Maar als je ze inderdaad een voeding geeft en terug legt in bed, slaapt ze dan? Hoelaat moeten jullie de deur uit? Het zou te proberen zijn om haar om 5 uur ( 4.30u ) een voeding te geven, verschonen, terug in bed. Dan om 7-7.30u de deur uit denk ik? Dan kan je ze zo uit bedje in de maxi cosi en wegbrengen naar opvang?
Dat laatste doet ze dus niet. Als het echt een nachtvoeding is wel. Dan kan ik haar een flesje geven en weer terugleggen en slaapt ze direct. Maar als ze rond 04.30 - 05.00 uur komt, is ze echt uitgeslapen! Zie het al aan de oogjes. Zo van 'speel met mij' . Als ik haar dan terug leg, huilt ze alles bij elkaar. En ze huilt hard! (kreeg van de week al een vervelend berichtje van de buurvrouw dat ze er zo'n last van heeft, maar goed, dat is een ander verhaal). Dus terugleggen doe ik dan niet. In het weekend kan een van ons idd bijslapen (andere dochter is rond 07.30 uur wakker). Hopelijk krijgt ons kleinste moppie ook door hoe fijn lang slapen is .
Onze dochter wordt ook tussen 5:00 en 6:00 wakker voor haar eerste fles. Ze gaat om 17:30 naar bed. Meestal slaapt ze daarna nog wel even tot 7:30, soms ook niet, maar dan is de dag ook echt begonnen voor haar ik heb me er maar bij neergelegd dat uitslapen er niet meer bij is
Wat wij deden was niet voor 7 uur naar beneden. Als ze dan zo vroeg wakker was dan probeerde we een flesje en weer terug naar bed. Desnoods troosten als ze gaat huilen.
Ik kan me daar op zich wel in vinden, alleen huilt ze zo hard! Echt, een volume dat eruit komt! . En ben dan bang dat mijn andere dochter wakker wordt, of dat de buurvrouw weer gaat lopen zeuren...
17.30 uur naar bed! Wow! Dan slaapt ze toch mooi klokje rond . Hopelijk straks van 7 tot 7 als de middagslaapjes veranderen.
Dochter is 7 maanden en slaapt van 21.00 tot 5 a 6 uur in de ochtend en dan krijgt ze rond 22.30 nog een papfles! Geef ik dit niet is het echt rond 3 uur feest en wil ze echt drinken. In het weekend zetten wij de wekker rond 4.45 zodat ze al slapend haar ochtendfles naar binnen werkt en dan kunnen we haar terug leggen en zelf ook nog lekker slapen tot een uurtje 8. Maar is mevrouw wakker is ze ook echt wakker en gaat ze niet meer slapen.
Haha ja vroeg he 17:30.. Aan het begin van de wintertijd zelfs 16:30 We hebben wel eens geprobeerd te rekken met de tijd zodat ze wat later wakker zou worden maar mevrouw wordt strontvervelend en moe en wordt alsnog tussen 5:00 en 6:00 wakker nouja we hebben altijd lekker de hele avond voor ons zelf!
Oei das vroeg!! Hier is 't de laatste 2 weken rond 19u/19.30 bed in en rond 6.30/7u wordt ze wakker Mijn dochter heeft echt 11-12u slaap nodig, misschien moet je haar nog wat eerder in bed proberen leggen?
En met de ochtend fles in het donker bij jullie in bed leggen? Duidelijk toespreken "Stt het is nog nacht, slapen"? Ik had ook zo'n nacht braker hoor... Maar die vonden nabijheid en wakker zijn goed genoeg, nachtelijk spelen was daar niet bij. Ik zat meestal te slaap-zitten met haar in mn armen of bed rond die tijd... Ohh wat is dat alweer lang geleden, nu ben ik haar 5e verjaardag aan het plannen