Berg? Wel/niet behandelen?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Sage86, 26 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.346
    12.034
    113
    Vrouw
    Ik heb pas bij zoon van 7 het toch maar eens weggehaald. Hij heeft bovenop best lang haar en er zaten nog steeds wat korsten berg op zijn hoofd.
    Ik heb de plekken ingesmeerd met olie en dat een uurtje in laten trekken. Toen ben ik gaan kammen met een luizenkam. Zo'n kunststoffen met hele fijne tandjes.
    Ik kon toen alles er uit kammen. Hopelijk blijft het nu weg.

    Ik was overigens zijn haar bijna alleen maar met water.
    Ik gebruik alleen shampoo als hij bijv zand in zijn garen heeft. Of als zijn haar geknipt is. Met water alleen krijg ik de losse haartjes er niet uit.
     
  2. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hier had alleen mijn oudste en jongste last van berg. Die hadden beiden het minste haar. Bij de middelste 2 keek je niet op de hoofdhuid en die hadden echt een flinke bos haar. Geen berg. Mijn oudste heb ik 2x helemaal met olie behandeld en heel voorzichtig de schilfers met een zacht stukje karton en zachte borstel verwijderd. Daarna bleef het weg. Nu bij de jongste heb ik dit ook gedaan, vorige week nog. Het is nu bijna weg (ze is 5 maanden). Zolang ze er geen last van hebben zou ik er niet te veel aan doen. Maar het ziet er natuurlijk niet fris uit, bij ons werden het of een gegeven moment echt gele korstjes.
    Ik vind het op de foto’s meevallen en zou er niks aan doen nog. Wel goed haartjes uitspoelen.
     

Deel Deze Pagina