Hoi, ik heb een vraag en misschien kan iemand mij daar mee helpen of heeft hetzelfde..Mijn zoontje is nu 3.5 maand oud en heeft berg..Hij heeft het op zijn hoofdje en op zijn voorhoofd en hij begint het ook bij de wenkbrauwen te krijgen..ik smeer het al in met olie en vaseline..van de dokter heb ik ook hydrocortison gekregen maar het lijkt of het hierdoor alleen maar erger wordt en we zijn er mee gestopt..kan iemand mij advies hierover geven.
Toen mijn zoontje er last van had, heb ik die anti berg pads van zwitsal gebruikt en dat heeft geholpen. Hydrocortison vind ik te 'agressief' vanwege de ureum, mijn vriend gebruikte het ook voor zijn eczeem en het werd er alleen maar erger door.
het hoort erbij denk ik! hier is het al een stuk minder dan 2 maanden terug! dus er is hoop! anders misschien uh ja, vaseline hielp hier al redelijk goed! S'avonds insmeren met olie en dag erop eruit kammen? of dag erop in bad doen?
heb bij mijn zoontje het ingesmeerd met babyolie en ff goed laten intrekken uurtje ofzo daarna in bad en met een zacht borsteltje en beetje shampoo over zijn hoofdje gewreven. 2x gedaan en toen was het weg.
Mijn oudste zoon had er ook last van, ik kreeg het advies, insmeren met babyolie, nachtje inlaten trekken en de volgende dag kon ik het er zo af halen met een kaart, of kammetje
hier hetzelfde gedaan alleen niet met een kammetje gedaan maar met een kaartje of bierviltje. vond die bergpads stinken jennefer
Idd babyolie en dan schrapen met een bankpas. Mijn zoontje had er ook erg veel last van, maar nu wordt het steeds minder, gewoon bij houden dan.
Idd babyolie en dan schrapen met een bankpas. Mijn zoontje had er ook erg veel last van, maar nu wordt het steeds minder, gewoon bij houden dan.
Hier ook met babyolie. Een halfuurtje in laten trekken en dan in bad en haren wassen met shampoo. Daarna geen last meer van gehad. Zat ook een beetje op zijn voorhoofd en na deze behandeling was het ook daar weg.
Ons meisje heeft het ook sinds dat ze 2 maanden was ongeveer, maar krijg het bij haar niet overal weg omdat ze super lang haar heeft sinds de geboorte.. Langzaam verdwijnt het vanzelf maar duurt hier dus een eeuwigheid!
Hoi, Thirza heeft het hier vanaf een week of 6 en door er vooral niks aan te doen, ging het vanzelf weg. Hier en daar zit nog een restje, waarschijnlijk omdat ze zulk lang haar heeft... Korsten die al wat loslieten, peuterde ik er wel voorzichtig af, beetje schrapen idd. Vooral niet te hard behandelen, want dan krijgen de talgkliertjes alleen maar het signaal dat er nog meer talg geproduceerd moet worden... Dat wil je niet,
nou hier dus ook erge berg, trekt ook naar het voorhoofdje. Vaseline vindt ik niet zo fijn, omdat het geen lucht doorlaat het sluit de huid totaal af. Weet niet of ik dit mag zeggen maar wij hebben op aanraden van familie nu een haarlotion van Mylene gekocht, werkt perfect! Terwijl niks anders werkte, olie oké maar daar gaat het hier niet van weg!
Van de olie op zich gaat het ook niet weg. Je moet het even insmeren en dan de berg er af halen met een kammetje of bankpas oid. En een hele nacht vind ik n tikkie erg lang hoor. Gewoon als je kleine in bad gaat. Even olie er op en dan kind wassen. Als je klaar bent de berg er af halen en voila klaar. Ook met lang haar kan dit gewoon. Neem je een baby kammetje en dan kam je de berg er zo uit (mijn meisie en beide zoons hadden ook allebei lang haar vanaf de geboorte) Afgelope bad sessie weer eens gedaan bij ons meisie. Het komt wel een paar keer terug maar word steeds minder. Ook zij heeft het op de wenkbrouwtjes. Maar dat gaat bij het wassen gewoon al weg. Vervelende vind ik dan weer wel dat die olie niet uit dr haartjes te wassen is met gewone baby spullen. Dat doe ik dan n dag erna even onder de kraan met n heeeeeel klein beetje shampoo van mezelf (Kraan water lekkere temp laten worden, kind in handoek rollen alsof het een kat is die een pilletje moet slikken Haartjes tikkie nat maken daar waar de olie zit, miniscule drupje shampoo op je hand en even haartjes wassen. Klaar!) Alleen ruikt ze dan naar parfum ipv baby...naja je kan niet alles hebben
Nee dat begrijp ik dat je het uit moet kammen maar het komt even hard weer terug... het is erg vervelend.. ga het dadelijk nog maar eens proberen! moet in badje straks.
Mijn zoontje had ook heel veel last van berg. Ik heb van alles geprobeerd, baby olie, anti bergpads van etos, haarlotion van zarqua. Nou ik moet je zeggen, niks hielp. Het leek alleen maar erger te worden, en hij had toen ook heel veel korstjes op zijn hoofd. Het zag er zo vies uit. Toen heb ik op een dag gewoon bepanthen op zijn hoofd gesmeerd, en meteen na 2 dagen was het zo goed als weg. Nu heeft hij er geen last meer van, maar als ik merk dat zijn hoofdhuidje wat droog is, dan smeer ik nog steeds wat bepanthen erop, want ben bang dat die berg anders weer terugkomt. Dus door bepanthen blijft hij wel bergvrij. Succes.